Historie

hjælp til billedanalyse!

08. juni 2015 af Hunden4 (Slettet) - Niveau: A-niveau

Hej

Jeg skal analyser et billede fra en børnebog. Billedet hedder "Don’t Trust a Fox Near a Hedge or a Jew who Makes a Pledge”

Håber nogen kan hjæle med at fortælle hvad billeder forestiller og hvad jeg udlede af det. 

/ mads

Vedhæftet fil: Skærmbillede (283).png

Brugbart svar (0)

Svar #1
08. juni 2015 af BrainyBrain

Jeg er ikke helt sikker på hvad du ønsker at analysere/fokusere på ud fra billedet, men det skildrer i hvert fald landlivet og bylivet.   

Måske du kan fokusere på henholdsvis bybørnenes tøjstil, i forhold til landbørnenes tøjstil.

Man kan også udlede fra begge kulturer at man legede med de samme redskaber. Bla. at et barn på hver side har et hjul og en pind som legetøj.  

Men det er stadig uklart hvad du ønsker at finde ud af. 

Jeg går ikke ud fra at din lærer bare gav dig billedet, og sagde "Analyser det".


Svar #2
08. juni 2015 af Hunden4 (Slettet)

Bør måske nævne at det skal bruges i forbindelse med en opgave om propaganda. Billedet er trykt i en tysk børnebog  i 1936 og hedder som nævnt Don’t Trust a Fox Near a Hedge or a Jew who Makes a Pledge ( Stol ikke på en ræv ved et hegn eller en jøde som giver et løfte) 
 


Skriv et svar til: hjælp til billedanalyse!

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.