Oldtidskundskab

Ramt af Old-pest!!

18. juni 2015 af Gibitte (Slettet) - Niveau: C-niveau

Hejsa alle!
Som I læse i ovenstående er jeg blevet ramt af old-pesten og skal derfor op i old den 23-06-15. Desværre synes jeg ikke, at min lærer har været så god til at forklare, hvad vi skal gøre til eksamen, hvordan vi griber det ad og hvad der skal foregå til eksamen. Jeg har så kunne læse mig lidt frem til at jeg skal op i en kendt tekst og så kan jeg trække ukendt perspektiv tekst eller et billede.
Jeg kunne virkelig godt tænke mig at hører noget om andres erfaringer.
1) Hvordan læste du op?

2) Hvad trak du til eksamen?

3) Hvad gjorde du inde i forberedelslokalet?

4) Hvad tog du først den kendte tekst eller det ukendte materiale?

5) Hvad snakkede i om til eksamen?

6) Har du nogle fif eller et eller andet der virkelig er godt at huske på?

På forhånd tak. :D


Brugbart svar (1)

Svar #1
18. juni 2015 af K92H (Slettet)

Jeg var selv så "heldig" at skulle op i old, som næsten en af de eneste i min klasse, så jeg var på ligeså bar bund, som du er. Jeg troede helt seriøst, at jeg skulle ind og slagtes, fordi jeg havde fået 00 gennem hele 3.g, men jeg slap levende derfra med et 10-tal, hvilket nok var mere held end forstand.

Som du selv skriver, skal du op i en i forvejen kendt tekst, og dertil trækker du enten en anden tekst eller et billed. Jeg trak, så vidt jeg husker, Senecas slavebrev og et billed af en statue. Eftersom vi havde læst teksten tidligere i 3.g, havde jeg 3-4 siders noter om den, som jeg egentlig bare kunne læse op af, så det var piece of cake, og til statuen brugte jeg en analysemodel, jeg havde fundet på nettet, og fortalte lidt om perioden, stilen, relevans ift. teksten osv. 

De kan rigtig godt lide, hvis du får flettet et par old begreber ind også, selvføgelig relevante begreber ift. dit emne.

Held og lykke! Det er ikke en særlig slem eksamen, så længe du har gode noter :)


Svar #3
19. juni 2015 af Gibitte (Slettet)

Okay, det lyder til ikke være så svært. Jeg har så godt nok ikke rigtig nogen noter. Men det kan heldig vis laves. ;)
Tak igen. K92H. :D


Brugbart svar (0)

Svar #4
19. juni 2015 af K92H (Slettet)

#3

Okay, det lyder til ikke være så svært. Jeg har så godt nok ikke rigtig nogen noter. Men det kan heldig vis laves. ;)
Tak igen. K92H. :D

Jeg havde heller ingen noter, så jeg fik dem af en fra min klasse, og tilfældigvis var en af dem en 3 siders analyse af det, jeg trak. Rimelig heldigt. 

Men ja selv tak :D


Skriv et svar til: Ramt af Old-pest!!

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.