Studieretningsprojekt/-opgave (SRP/SRO)

SRP om atombomben samfundsfag

03. december 2015 af engang1 (Slettet)

Hej Alle, jeg skal til at skrive min SPR om atombomben i fysik og samfundsfag. I samfundsfag skal jeg komme ind på international politik omkring krig og våben osv. men jeg ved simpelhen ikke hvilke bøger, hjemmesider osv. der indeholder dette andet end wiki, håber der er nogen der har noget som kan hjælpe. Gerne nogen som har arbejdet med noget af det samme, som har nogle brugbare kilder.

Tak på forhånd:)


Brugbart svar (1)

Svar #1
03. december 2015 af gluck123 (Slettet)

Du kan finde god litteratur til din SRP på din biblioteks hjemmeside. En anden god side er bibliotek.dk. Du kan helt sikkert også finde nogle engelske sider. Se bl.a. http://www.bookrix.com/books.html - ellers må du google dig frem til sider her og der. Sørg for nogle specifikke søgeord, spørg din bibliotekar omkring gode databaser af artikler, tidskrifter, bøger og lign. Informationssøgning er det, som også skal bruges rigtig meget tid på under SRP.


Brugbart svar (0)

Svar #2
04. december 2015 af Moderatoren

Prøv at kigge på kildelisten på de forskellige wikipediasider

Eller så må du selv igang med at søge på google og bib.dk

Prøv evt. også at læse dette kapitel i SRP-bogen om informationssøgning

Opret ikke to indlæg om samme emne (Stil nytilkomne spørgsmål i samme indlæg som du startede debatten i).


Skriv et svar til: SRP om atombomben samfundsfag

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.