Studieretningsprojekt/-opgave (SRP/SRO)
SRP om enzymkinetik og enzymet lactase
Hej derude
Er der nogen som har skrevet SRP om enzymkinetik, om enzymet lactase, jeg kan læse og få lidt inspiration af?
På forhånd tak :)
Svar #1
07. december 2015 af shabanaa (Slettet)
Jeg vil også gerne have lidt hjælp til reaktionen for enzymet lactase, der er vedhæftet et billede. Jeg skal have en detaljeret beskrivelse af hvad der sker.
Svar #3
Jeg har problemer med en beskrivelse af reaktionen for enzymet lactase til galactose og glucose. Jeg har vedhæftet et billede foroven.
jeg ved godt at ved hydrolyse nedbrydes lactose til galactose og glucose. Men glucose og galactose har samme struktur men forskellige egenskaber, og det skyldes vel OH -gruppen som er placeret forskelligt.
Men udover det skal jeg beskrive det mere detaljeret og give en detaljeret beskrivelse af substratmolekylet.
Svar #4
Derudover er jeg i tvivl om hvilke emner der er vigtige at have med plus jeg har mest brug for hjælp til forsøget. Jeg har lavet et forsøg med kinetisk undersøgelse af enzymet lactase (http://www.emu.dk/sites/default/files/Fors%C3%B8g%20med%20enzymer.pdf ) forsøgsbeskrivelsen findes på side 18. Jeg har brug for hjælp til databehandlingen. :)
Skriv et svar til: SRP om enzymkinetik og enzymet lactase
Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk?
Klik her for at oprette en bruger.