Studieretningsprojekt/-opgave (SRP/SRO)
Omsorgssvigt.
Jeg ville lige høre om der var nogle der havde nogle andre ideer til, hvilke faktorer der har betydning for, hvordan en omsorgssvigtede person, klare sig senere i livet. Min diskussion skal indeholde dette, men jeg føler jeg, bliver ved med at gentage mig selv, derfor ville det være dejligt, hvis der var nogle andre der havde en, anden ide om det.
På forhånd tak! :)
Svar #1
11. december 2015 af mathon
Fundèr lidt over
hvordan selvtillid og tro på egne evner udvikler sig hos et barn af kærligt understøttende,
tilstedeværende og bevidst involverende forældre
contra
hvordan selvtillid og tro på egne evner udvikler sig hos et barn af alkoholiserede, sjældent
tilstedeværende og minimalt involverende og voldelige forældre.
Svar #2
11. december 2015 af mathon
Hvad er og hvordan virker hyppig opmærksomhed, ros og belønning
på selvfølelse og mod i social omgang?
Hvad er og hvordan virker konstant uopmærksomhed, ris og straf
Svar #3
11. december 2015 af drjuliet (Slettet)
-hvordan lære man færdigheder man ikke har lært hjemmefra? Hvordan vil hygiejne fx være når det ikke er noget man har lært om. Og hvordan vil dårlig hygiejne påvirke videre.
-hvordan vil kontakt med andre mennesker være. Hvis man ikke har lært øjenkontakt fx. Omsorgssvigtede børn kan ofte være ukritiske i deres kontakt. Hvordan vil det kunne fungere når man er større, vil folk stadig synes det er sødt når man er 5-10-15-25 år gammel eller vil man blive opfattet som værende lidt aparte?
-hvordan vil de kunne strukturere en hverdag hvis det aldrig er tillært?
-hvordan vil de kunne formidle kærlighed og omsorg når de ikke har lært hvordan man gør.
-hvordan vil de kunne læse andre menneskers følelser og humør hvis de ikke har lært det, og aldrig selv er blevet læst.
Det er jo ikke hos alle at alle tingene vil være relevante, men er nogle ting man kan tænke lidt over.
Skriv et svar til: Omsorgssvigt.
Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk?
Klik her for at oprette en bruger.