Studieretningsprojekt/-opgave (SRP/SRO)

SRP plagiat

14. december 2015 af fashdashda (Slettet)

Hej, jeg har fået min venindes opgave der omhandler selv samme emne som mig, hvilket jeg bruger inspiration fra. Jeg har skrevet stort set opgaven selv vha. bøger og masser af kildehenvisninger, men jeg tænker at bruge nogle af de ting som hun kommer ind på, og er bange for at det kan blive opdaget, hvis jeg ikke omformulerer det godt nok.

Spørgsmålet til dette er, om de kan tage en for snyd, hvis opgaven ikke er afleveret elektronisk? Altså hun siger at den kun var afleveret i hånden. Det er vel kun opgaver som er afleveret elektronisk og befinder sig i systemet som kan tjekkes??

Brugbart svar (0)

Svar #1
14. december 2015 af K92H (Slettet)

Du skal passe på med at tage noget fra andres opgaver, når det handler om større opgaver som SRP. 

Det er helt fint at finde inspiration, men hvis du skriver noget baseret på din venindes opgave, skal du henvise til, hvor du har det fra, ellers er det plagiat. 

Med sådanne opgaver tror jeg også, det er fuldstændig lige meget, om opgaven er afleveret elektronisk eller ikke. Hvis der er mistanke om plagiat, skal de nok finde ud af det på den ene eller anden måde. 

Brugbart svar (0)

Svar #2
14. december 2015 af cupops (Slettet)

Prøv nu lige og tænk rationelt i to sekunder. Hvis du har en kilde, SÅ kan man ikke tage dig i plagiat, antaget at du selvfølgelig skriver det på din egen måde. 

Brugbart svar (0)

Svar #3
15. december 2015 af Moderatoren

Skriv et svar til: SRP plagiat

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.