Historie

Hjælp til eksamen!

14. juni 2016 af MariaL97 (Slettet) - Niveau: A-niveau

Hej studieportalen!

Jeg har det problem, at jeg lidt sidder fast i min eksamensforberedelse. Jeg skal skrive nogle problemstillinger ud fra disse kilder:

Kilde 1: "Duck and Cover" - en propagandafilm der blev lavet som en oplysningesfilm i tilfælde af atombomber. Den forklarer hvordan man skal beskytte sig 

Kilde 2: Uddrag fra Ted Sorensons bog "Kennedy" - uddraget fortæller om de mulige handlemåder der blev drøftet omkring Rusland og Cuba

Kilde 3: Uddrag af et af Kennedys møder med sine rådgivere - uddraget fortæller at Sovjet har skudt et amerikansk spionfly ned, og der bliver drøftet hvad USA's næste skridt skal være

Kilde 4: Kennedys TV-tale - I talen informerer Kennedy den amerikanske befolkning om russernes atomvåben på Cuba og hvordan han forsøger at løse konflikten

Kilde 5: En artikel fra BT fra 2014 omkring tøbrud mellem USA og Cuba - artiklen forklarer at USA vil normalisere forholdet til Cuba

Nogle af kilderne forklarer hvordan man har prøvet at takle problemerne, en kilde forklarer hvordan man lærte befolkningen at beskytte sig selv i tilfælde af atombomber og en nutidig kilde forklarer et tøbrud mellem USA og Cuba

Jeg har lidt svært ved at finde ud af nogle problemstillinger til dette, og søger hjælp. Jeg behøver ikke nødvendigvis en redegørende, da jeg i stedet vil bruge mere krudt på at analysere og diskutere

Jeg vil også gerne have hjælp til en mulig perspektivering

De forslag jeg finder nyttige vil jeg gerne give 30 kr. til som tak for hjælpen, som overføres over mobile pay!


Skriv et svar til: Hjælp til eksamen!

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.