Historie
DHO - Modstandsbevægelsen
hej alle.
jeg har lidt svært ved at komme i gang med min DHO, og vil derfor spørge om noget hjælp til at komme godt i gang. nedenunder er min problemformulering, så i kan se hvad jeg har om.
Emne: 2 Verdenskrig
Redegørelse for den danske modstandsbevægelse under den tyske besættelse
Analyse af ”Frit Danmark” og en anden kilde….. med fokus på argumenterne for at gøre modstand mod den tyske besættelse
Diskutere på baggrund af analysen hvilken indflydelse den danske modstandsbevægelse havde på forholdet mellem danskerne og nazisterne
Svar #1
16. juni 2016 af Thor3303 (Slettet)
Den danske modstandsbevægelse var en masse små grupper, som under WW2 lavede sabotage på værnemagtens "supplylines" via en masse veltilrettelagt nålestiksangreb. Den danske modstandsbevægelse var 1af de aller bedste af sin slags og spillede en vital rolle under b.la bombningen af Shellhuset i København.
Den danske modstandsbevægelse valgte at kæmpe mod den tyske besættelsesmagt, da man var utilfreds med regeringens valg om kapitulation. Mange danske politifolk bidrog til modstandsgrupper landet over, da Gestapo overtog deres arbejde. Håber dette kan bruges :)
Skriv et svar til: DHO - Modstandsbevægelsen
Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk?
Klik her for at oprette en bruger.