Studieretningsprojekt/-opgave (SRP/SRO)

SRP - Harmoniske svingninger

11. december 2016 af stxStar (Slettet)

Hej med jer :)

Jeg har SPR med harmoniske svinginger som emne. I opgaveformuleringen er der vedlagt et bilag, som jeg har lidt problemer med at løse, så jeg håber en venlig sjæl kan hjælpe!

Et billede af bilaget ligger vedhæftet, håber I vil tage jer tid til at hjælpe.

På forhånd tusind tak!

Brugbart svar (1)

Svar #1
11. december 2016 af mathon

\left ( \frac{c_2}{A}, \frac{c_1}{A}\right ) er et punkt på enhedscirklen,
da
          \left ( \frac{c_2}{A} \right )^2+\left ( \frac{c_1}{A} \right )^2=\frac{{c_2}^2+{c_1}^2}{A^2}=\frac{{c_1}^2+{c_2}^2}{{c_1}^2+{c_2}^2}=1

For
          \left ( \frac{c_2}{A}, \frac{c_1}{A}\right )=\left ( \cos(\varphi ) ,\sin(\varphi )\right )
haves:
                                \frac{c_1}{A} \cos(\omega t)+\frac{c_2}{A} \sin(\omega t)=\sin(\varphi )\cdot \cos(\omega t)+\cos(\varphi )\cdot \sin(\omega t)=

\sin\left ( \omega t+\varphi \right )

Svar #2
11. december 2016 af stxStar (Slettet)

Mange tak for hjælpen! Det gav en bedre forståelse af opgaven :)

Skriv et svar til: SRP - Harmoniske svingninger

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.