Studieretningsprojekt/-opgave (SRP/SRO)

Karakter: 4

08. februar 2017 af Osam0040

Hej. Jeg har lavet en SRP, som fik karakteren 4. Jeg ville gerne høre jeres bedømmelse af den, om den fortjente mere eller mindre. Personligt synes jeg selv den fortjente en bedre karakter :(

Problemformuleringen:

- Redegør kort for Manhattanprojektet og nedkasting af bomberne over Hiroshima og Nagasaki.

- Beskriv kort hvordan et GM-rør til måling af radioaktiv stråling virker og redegør for begrebet dødtid. Gennemfør et eksperiment til bestemmelse af dødtiden.

-Find GM-rørerts effektivitet ved at måle strålingen fra en af skolens kilder i en kendt afstand og sammenligne den med den teoretiske aktivitet i kilden

-Gør rede for afstandskvadratloven, og gennemføre et eksperiment.

- Diskutere de sundhedsmæssige konsekvenser af at blive udsat for radioaktiv stråling og hvilke forholdsregler man kan tage for at mindske påvirkningen.

- I hiroshimabomben var der 60 kg U-235, hvoraf det meste delivst blev spredt over et område på ca 10 km^2. Beregn et groft overslag på hvor meget faldt der på hver m'2. Hvad var aktiviteten fra dette? Hvad er aktiviteten teoretisk faldet til idag? Diskutere om disse antagelser og beregninger er rimelige.

Fortagen en kildekritisk analyse af nogle tekster.

Diskutere under indragelse og overstående og selvalgte kilder, hvilke argumenter der var tale for og imod en anvendelse af tamombomberne, 

Vedhæftet fil: SRP 2016.docx

Brugbart svar (0)

Svar #1
11. februar 2017 af Bjarnesen (Slettet)

Læste lige hurtigt din igennem, og jeg er på ingen måde naturvidenskabelig-kyndig, men i.f.t. følgende punkter, kunne man argumentere for, at det trak ned:

1) Grammatiske fejl. I indledningen indleder du med en stavefejl, og det fortsætter så.

2) Brug af kilder. Ved ikke med jeres skole, men du copy-paster links i dine fodnoter, det er ikke sådan jeg mener det bør gøres.


Skriv et svar til: Karakter: 4

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.