Billedkunst

Eksamensprojekt

12. marts 2017 af Regndyr - Niveau: C-niveau

Hej. 
Er der nogen som har nogle rigtige gode idéer, som man kan lave som eksamensprojekt som vedr. rum? Det skal ikke være noget med tegning eller et maleri :)


Brugbart svar (0)

Svar #1
12. marts 2017 af trekdoor (Slettet)

Hej R.

Hvad mener du med 'rum'? Skal det blive til en diskussion om rum i billeder (f.eks. udvikling fra middelalders  2D tegninger med forkerte vinkler over Da Vinci's projekton til moderne billeder) Eller nogen som Escher, der forsøgte at sætte det helt omvendt?

Eller noget helt anderledes?

T.


Brugbart svar (0)

Svar #2
13. marts 2017 af Smut1

Alle mulige former for installationskunst. Meget installationskunst udnytter jo det rum, det befinder sig i. Til min eksamen i 9. klasse lavede jeg et  gigantisk kagehus, og i 1. g lavede jeg to pastalamper. Begge projekter kan man argumentere for arbejder med "rum" på hver deres måde.


Brugbart svar (0)

Svar #3
13. marts 2017 af Smut1

.

Vedhæftet fil:Pastalamper.pdf

Brugbart svar (0)

Svar #4
13. marts 2017 af trekdoor (Slettet)

Ok, så har jeg måske tænkt i det hel forkerte retning...

T.


Svar #5
13. marts 2017 af Regndyr

Hej smut1. 
Dine projekter lyder meget interessante :) Hvordan argumenterede du for, at dine pastalamper arbejder med emnet rum? :)


Brugbart svar (0)

Svar #6
13. marts 2017 af Smut1

Lyset fra lamperne skaber rummet. Man kan lege med lyset, således at rummet lyses op på forskellig vis.


Skriv et svar til: Eksamensprojekt

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.