Studieretningsprojekt/-opgave (SRP/SRO)

SRP - Redegørelsen.

30. november 2017 af Tella123 (Slettet)

Hej, 

Jeg sidder med en SRP opgave omkring skoleskyderi i USA. I mit redegørende spørgsmål skal jeg redegøre for udviklingen af skoleskyderi. Men jeg er ikke sikker på hvad jeg skal komme ind på. Jeg har fundet en masse statestikker og empiri i forhold til hvordan antallet er steget. Men synes bare ikke det fylder nok. Skal jeg komme med årsager til hvorfor den er stigende? eller er det for analyserende. Håber nogen kan hjælpe mig og komme med nogle forslag til hvad jeg kan gøre. 


Brugbart svar (0)

Svar #1
01. december 2017 af Historiedansk (Slettet)

Ja, mulige årsager til de mange skoleskyderier. En af dem man kunne pege ud, er den liberale våbenlovgivning, der tillader borgerne at bære masseødelæggelsesvåben, mildt sagt. Derudover den nye ungdomskultur, som sætter høje forventninger til de unges adfærdsmåde, udseende, og definere kort sagt hvem der er in og hvem der er out. 


Svar #2
01. december 2017 af Tella123 (Slettet)

Mange tak for dit svar! Har skrevet noget om lovgivningen, var bare ikke sikker på om jeg “måtte” det. God ide, med ungdonskulturen.

Brugbart svar (0)

Svar #3
06. december 2017 af Michel0 (Slettet)

Måske kunne du både komme ind på USA's våbenlovgivning, the 2nd Amendment, uddannelsessystemet (skolesystemet), ungdomskulturen som nævnt i #1, bl.a. i USA..

Dokumentaren "Bowling for Columbine" er anbefalet og jeg tænker du måske skulle kigge lidt på baggrunden af dem der rent faktisk begår schoolshooting - hvordan er de vokset op, sociale baggrund, tænkemåde,osv.

Tænker der også ligger noget psykologi og verdensbillede bag, altså hvordan ser disse unge på verden, fremtiden osv. 

Vildt spændende emne!


Svar #4
07. december 2017 af Tella123 (Slettet)

Tusind tak, har helt sikkert kunne bruge det til noget!!! :D


Skriv et svar til: SRP - Redegørelsen.

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.