Studieretningsprojekt/-opgave (SRP/SRO)

Opgaveformulering til SRP - Hjælp

05. december 2017 af MathildeAndersen1 (Slettet)

Hej, er der nogle som kan hjælpe mig med min SRP? Jeg skriver i historie og engelsk. Har brug for nogle eksempler på noget jeg kan kigge nærmere på - Har fået en meget bred opgaveformulering synes jeg, så håber der er en venlig sjæl derude - Tak på forhånd! 

OPGAVEFORMULERING:

Redegør kort for den amerikansk ledede krig mod terror fra 1980'erne og frem og definer begrebet "amerikansk exceptionalisme".

Der ønskes en analyse af selvvalgt engelsksprogede kilder med henblik på amerikansk diskurser om terror. Inddrag begrebet "amerikansk exceptionalisme".

Endvidere ønskes en vurdering af amerikanernes muligheder for at vinde krigene mod terror.

Har svært ved at se hvordan jeg helt konkret skal få inddraget historie, da jeg er bange for at gå over i det samfundsfaglige i stedet, i og med det er mere oblagt og skrive i det.


Brugbart svar (1)

Svar #1
05. december 2017 af Egofaciens

1'eren er da ret ligetil, og meget historisk? Kan ikke se hvordan du skulle inddrage mere samfundsfag end historie her.

I 2'eren kan du prøve at finde Osama Bin Ladens tale fra 2001 omkring hvorfor han valgte at gå mod USA, kan ikke helt huske hvad kilden hedder. Og eftertjek gerne med dine vejledere om hvorvidt, det vil være en god ide.


Brugbart svar (1)

Svar #2
05. december 2017 af Egofaciens

I 3'eren så skal du personligt selv vurdere amerikanernes muligheder for at vinde krigene mod terror. Dette gør du ved at tage udgangspunkt i forsøg, amerikanerne har gjort på at stoppe/vinde krigene mod terror, og så kigger du på samfundet i dag i forhold til terror...

USA bliver hele tiden bedre og bedre til overvågning, kontrol, mv., som gør det sværere for folk at lave terror, da de nemlig bliver fanget inden. Kig her: https://ww2.kqed.org/lowdown/2017/09/08/13-years-later-four-major-lasting-impacts-of-911/

Inddrag gerne 9/11, da det er ekstremt oplagt i forhold til terror og USA.

Held og lykke! Skriv gerne her på SP, hvis der er brug for hjælp igen. Jeg vil dog anbefale, at du først skriver til dine vejledere, da de i sidste ende ved bedst - de har jo trods alt skrevet din problemformulering med en mening bag, og de har allerede gjort sig nogle forventninger, som du forhåbentligt imødekommer. 


Svar #3
07. december 2017 af MathildeAndersen1 (Slettet)

Tusind tak for det! Kan du uddybe det i 1’eren - synes det er meget bredt nemlig

Brugbart svar (1)

Svar #4
07. december 2017 af Egofaciens

"Redegør kort for den amerikansk ledede krig mod terror fra 1980'erne og frem og definer begrebet "amerikansk exceptionalisme"."

Nu svarer jeg lige lidt sent, men jeg tænker, at hvis du skal redegøre kort for den amerikansk ledede krig op mod 1980'erne, så skal du gengive de vigtigste punkter indenfor denne periode. Det gør du ved at beskrive perioden. Forstår du?

Beskriv fakta eller påvis grunde, årsager eller motiver. F.eks. hvad er det, der helt præcist bliver sagt om det givne emne, du arbejder med? Husk ikke at give udtryk for egne meninger (fra SRP-bog - studienet.dk)

 

Skriv et svar til: Opgaveformulering til SRP - Hjælp

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.