Historie

SRO

08. december 2017 af LailaAriana - Niveau: A-niveau

Hej, har brug for hjælp til at få forklaret noget med min SRP! håber i kan hjælpe, da min lærer ikke kan, da hun er syg... har prøvet alt fra min side, har brug hjælp!!!

Opgaven lyder således:

Gør kort rede for de økonomiske, politiske, teknologiske og videnskabelige forudsætninger for Columbus' opdagelse af Amerika. 

For at være hel sikker, er det ikke en redegørende spørgsmål, og skal derfor inden under det redegørende del i min "rapport"?

PS. jeg her det ikke så godt, og er virkelig stresset med andre opgaver også, så har virkelig brug for hjælp til, i det mindste gå  gang med noget... 


Tak på forhånd!


Brugbart svar (0)

Svar #1
08. december 2017 af Moderatoren

Er det en SRO eller et SRP? 

Når du skal gøre rede for noget, så er det et redegørende spørgsmål. 

Hvis det er SRP, så skal du sørge for at bruge energien på den og ikke evt. andre opgaver. SRP'et kommer nemlig på dit eksamensbevis.


Brugbart svar (1)

Svar #2
08. december 2017 af DinMakker

#0

Gør kort rede for de økonomiske, politiske, teknologiske og videnskabelige forudsætninger for Columbus' opdagelse af Amerika. 

Jo det er et redegørende spørgsmål, idet der står "gør kort rede". Husk at det er det laveste taksonomiske niveau, så det kan anbefales at gå mest i dybden med de analyserende, vurderende og perspektiverende spørgsmål :)


Skriv et svar til: SRO

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.