Studieretningsprojekt/-opgave (SRP/SRO)

Agent Orange SRP

12. december 2017 af SJ199

Jeg har virkelig brug for hjælp!!

Jeg skriver om agent orange i bioteknologi A og historie A og har brug for hjælp til historiedelen!! Helt præcist står der i min problemformulering "Endvidere ønskes en analyse af årsagen til, omfanget og konsekvenser af brugen af ”Agent Orange” i krigen. Heri inddrages mindst to selvvalgte historiske kilder." Jeg har ingen kilder og har heller ingen anelse om hvordan jeg skal analysere dem.

Jeg håber virkelig at der er nogen der kan hjælpe mig med noget kildeanalyse!!!

På forhånd mange tak


Brugbart svar (0)

Svar #1
12. december 2017 af Moderatoren

Der står at du skal analysere "årsagen til, omfanget og konsekvenser af brugen af ”Agent Orange” i krigen". Der står ikke, at du skal analysere dine selvvalgte kilder


Svar #2
12. december 2017 af SJ199

#1 Hvad skal gøre med kilderne?


Svar #4
12. december 2017 af SJ199

#3 Tak!!! Nogen ide om hvad jeg skal sige til dem hvis jeg ikke skal analysere dem?


Brugbart svar (0)

Svar #5
12. december 2017 af Anders521

Du har formentlig lært, hvordan man griber faglig tekster an. Før du læser en kilde, kan det være en god ide at have et eksplicit formål med læsningen. Er det årsagen til brugen af agent Orange, så lad denne være dit formål med læsningen i første omgang.  


Svar #6
12. december 2017 af SJ199

altså..... det eneste jeg lige kan tænkte mig til er sådan noget med afsender og modtager men kan bare ikke lige se hvordan det skal hjælpe mig i min opgave


Brugbart svar (0)

Svar #7
12. december 2017 af Anders521

Prøv at svare på følgende spørgsmål før du læser nogen kilder

1) Hvad er agent Orange?

2)  Hvor og hvorfor blev det brugt?

3) Hvad var konsekvensen ved brugen?

Læs så nogle kilder og prøv at besvare spørgsmålene endnu en gang, men mere udførligt


Svar #8
12. december 2017 af SJ199

Okay super! men hvordanindrager jeg så de kilder? er det bare at sige "det der skete var .... fordi det står i denne kilde..."?


Brugbart svar (0)

Svar #9
12. december 2017 af Anders521

Du skal forholde dig kritisk til kilderne. 


Svar #10
12. december 2017 af SJ199

øhmm okay jeg må finde ud af et eller andet tak for det


Brugbart svar (0)

Svar #11
12. december 2017 af Anders521

Det jeg mener er, at du ikke skal tage dem for gode vare. Det kan være at en kilde ikke er neutral i forhold til emnet. Hvis der er noget i kilden, du formoder er forkert, så notér det i et stykke papir og se om der er en anden kilde der kan be- eller afkræfte din formodning.


Svar #12
12. december 2017 af SJ199

Okay jeg vil prøve

Brugbart svar (0)

Svar #13
22. januar 2023 af sar203

#0

Jeg har virkelig brug for hjælp!!

Jeg skriver om agent orange i bioteknologi A og historie A og har brug for hjælp til historiedelen!! Helt præcist står der i min problemformulering "Endvidere ønskes en analyse af årsagen til, omfanget og konsekvenser af brugen af ”Agent Orange” i krigen. Heri inddrages mindst to selvvalgte historiske kilder." Jeg har ingen kilder og har heller ingen anelse om hvordan jeg skal analysere dem.

Jeg håber virkelig at der er nogen der kan hjælpe mig med noget kildeanalyse!!!

På forhånd mange tak

Hej, jeg overvejer at skrive srp om dette emne. Kan jeg muligvis kontakte dig ang. mulige kilder - især til biotek-delen? 


Svar #14
23. januar 2023 af SJ199

Her er de kilder jeg brugte. Ved ikke hvor mange af dem der stadig er relevante

Vedhæftet fil:Kilder.pdf

Brugbart svar (0)

Svar #15
28. marts 2023 af Aransn

Hejsa. Hvilke kilder har du analyseret i historie??


Skriv et svar til: Agent Orange SRP

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.