Samfundsfag

9/11

14. december 2017 af mads20012001 (Slettet) - Niveau: 9. klasse

Hvilke lande synes ikke det var et terror angreb på 9/11?


Brugbart svar (0)

Svar #1
14. december 2017 af Historiedansk (Slettet)

Du kan ikke opdele holdningerne omkring 9/11 i lande. Nogen officielle talsmænd, f.eks. den tidligere iranske præsident har eksplicit udtalt sig om emnet, hvor han har hævdet at det var et "inside-job", altså at det i virkeligheden var den amerikanske efterretningstjeneste der stod bag. 

Kemi-professor fra københavns universitet Niels Harrit, har også problematiseret den officielle forklaring om at det var flyene der fik bygningerne til at kollapse. Angiveligt har han fundet nano-termit, der fortæller at der kunne have været sprængstof. 

Så er der en række hollywood-stjerner som har hoppet med på bølgen, og heller ikke tror på den officielle forklaring på 9/11. 


Brugbart svar (0)

Svar #2
14. december 2017 af Historiedansk (Slettet)

Du kan ikke sige Iran, men du kan sige nogen officielle embedsmænd, herunder præsidenten Ahmadinejjad. 


Svar #3
14. december 2017 af mads20012001 (Slettet)

Altså, hvilke lande synes det var godt det der skete?


Svar #4
14. december 2017 af mads20012001 (Slettet)

Og hvorfor?


Svar #5
14. december 2017 af mads20012001 (Slettet)

Kom gerne med kilder, så jeg selv kan undersøge også.


Brugbart svar (0)

Svar #6
14. december 2017 af Justitia

Jeg er delvis uenig med #1.

Ift. Iran er der tale om landets øverste leder, som i den grad repræsenterer landet. Ergo, der er ikke blot tale om nogle officielle talsmænd.

Ift. professoren fra Københavns Universitet, er jeg helt enig.


Brugbart svar (0)

Svar #7
14. december 2017 af Justitia

http://politiken.dk/udland/art6241163/Nordkorea-er-parat-til-at-forhandle-med-USA
 


Brugbart svar (0)

Svar #8
14. december 2017 af Historiedansk (Slettet)

Trump antyder alle mexicanske immigranter er voldtægtsmænd, Trump er blevet valgt af majoriteten af det amerikanske folk, ergo mener majoriteten af det amerikanske folk, at mexicanske immigranter er voldtægtsmænd. 

Det er ikke en særlig logisk tankegang du fremlægger for dagen, men mere en politisk. Vi skal skelne mellem videnskab og politik. 


Brugbart svar (0)

Svar #9
14. december 2017 af Historiedansk (Slettet)

Lad os antage, at den politiske leder i en nation, er nationens sjæl og ansigt. Well, det vil kun være en gyldig betragtning hvis landet var demokratisk, hvor lederne blev valgt direkte af folket. Iran er langt fra et demokrati, og dermed er lederne langt fra folkets vilje. 


Brugbart svar (0)

Svar #10
14. december 2017 af Historiedansk (Slettet)

Men jeg konstatere ikke, at du ikke kan finde skeptikere i blandt befolkningen, det kan man sikkert, det ved jeg ikke noget om. Men det kan man stort set i alle lande, i Danmark har vi en hel bevægelse. 


Svar #11
14. december 2017 af mads20012001 (Slettet)

Er folk idioter!!!


Brugbart svar (0)

Svar #12
14. december 2017 af Historiedansk (Slettet)

Ja, det må du undskylde Mads. Men jeg har svaret på dine spørgsmål, slå ellers resten op på google. 


Svar #13
14. december 2017 af mads20012001 (Slettet)

Har fundet mine svar, og ikke ved hjælp af nogle af jer.

Se denne video, det var sådan nogle svar jeg skulle have!!

https://www.youtube.com/watch?v=G-p1LEBAujE

Hvilke lande var glade for hvad der skete 9/11


Brugbart svar (0)

Svar #14
15. december 2017 af Historiedansk (Slettet)

Ja, sålænge du husker kildekritikken, kan videoen vel godt anvendes. Men blot ikke til at fortælle hvilke "lande" der var "glade" for 9/11. 


Brugbart svar (0)

Svar #15
15. december 2017 af Justitia

"Trump er blevet valgt af majoriteten"

Jeg antager, at du ikke har fulgt med i det amerikanske valg. Det kan selvfølgelig også godt være, at du ikke ved, hvad "majoritet" betyder. 

http://ordnet.dk/ddo/ordbog?query=majoritet


Brugbart svar (0)

Svar #16
15. december 2017 af Justitia

Selvfølgelig kan han i denne sammenhæng snakke om et lands generelle holdning! Det er simpelthen noget vås at påstå andet. Men jeg forventer ikke at en "færdiguddannet kandidat i fagene dansk og historie", som ikke kender forskel på brugen af nogle/nogen forstår dette. 

Forresten mente du: Kemi-professor fra Københavns Universitet Niels Harrit?


Brugbart svar (0)

Svar #17
15. december 2017 af Historiedansk (Slettet)

Stadig ingen argumenter, kun personangreb. Når man har en rådden sag, så gå efter personen. 


Brugbart svar (0)

Svar #18
15. december 2017 af Justitia

http://ordnet.dk/ddo/nyeste-ord-i-ddo/ordbog?query=pigeforn%C3%A6rmet&tab=nyt


Brugbart svar (0)

Svar #19
15. december 2017 af Mathian

Noget af en debat. 


Brugbart svar (0)

Svar #20
18. december 2017 af Therk

#16

Selvfølgelig kan han i denne sammenhæng snakke om et lands generelle holdning! Det er simpelthen noget vås at påstå andet. Men jeg forventer ikke at en "færdiguddannet kandidat i fagene dansk og historie", som ikke kender forskel på brugen af nogle/nogen forstår dette. 

Forresten mente du: Kemi-professor fra Københavns Universitet Niels Harrit?


Ad hominem.

Justitia, du er bedre. :(


Skriv et svar til: 9/11

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.