Studieretningsprojekt/-opgave (SRP/SRO)

SRP!!!!

15. december 2017 af safiyajj (Slettet)

Min diskussion lyder således at jeg skal diskutere hvilke spor slaveriet har efterladt i nutidens USA. Har tænkt på nogle ting men vil høre om i havde nogle eksempler som måske vil passe ind?

 

Brugbart svar (0)

Svar #1
15. december 2017 af Rensm (Slettet)

Måske at der er et implicit anstrengt forhold mellem "sorte og hvide". Selvfølgelig ikke ALLE sorte og hvide. 

Jeg tror man passer meget mere på i dag - mht. hvad man siger og hvad man gør, i forhold til hvad man måske havde gjort, hvis der ikke havde været slaveri?

Du kan evt. komme ind på alle de skyderier, der desværre har været på primært sorte - altså her politi, osv, også kan du diskutere om det måske har det noget med slaveri-tiden at gøre: og her også racisme.

Tænker vi mennesker stadig som mennesker tænkte i slave-tiden? NEJ, det vil vi meget gerne tro vi ikke gør (og det håber jeg heller ikke, at de fleste gør..) - men nogle gør desværre. 


Brugbart svar (0)

Svar #2
17. december 2017 af Stella1998

I den nedstående link, så er der flere statistikker omkring uddannelse, kriminalitet, økonomi osv. over de "sorte" og "hvide" i nutidens USA. Alt efter hvad du vil fremhæve, kan du gennem statistikerne se, at de sorte stadig på flere områder er bagud og påvirket af slaveriet. 

https://www.usnews.com/news/blogs/data-mine/2015/01/28/us-education-still-separate-and-unequal


Skriv et svar til: SRP!!!!

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.