Historie

Hjælp til SSO

18. december 2017 af mogensmortensen - Niveau: B-niveau
Jeg er i gang med at skrive SSO og er lige blevet færdig med redegørelsen og nu ved jeg ikke hvad jeg skal gøre i min analyse.
Problemformuleringen lyder sådan her: Der ønskes en redegørelse af modstandsbevægelsen under besættelsen af Danmark 1940-1945 med særlig fokus på Hvidstengruppen. På baggrund af en analyse af gruppens indsats samt skæbne ønsker der en diskussion af gruppens betydning for den danske krigsindsats og for tiden umiddelbart efter krigen. Det vedhæftede uddrag fra et illegalt blad vedrørende Hvidstengruppens henrettelse inddrages i diskussionen

Brugbart svar (0)

Svar #1
18. december 2017 af Roxanna

Hej, jeg har nogle kilder du måske kan bruge i din analyse. Hvis du skal lave en analyse af nogle kilder der fortæller noget om gruppens indsats, så tror jeg jeg kan hjælpe da jeg har en anmeldelse der sammenligner Hvidstensgruppen og Flammen & Citronen. Dog er dette meget mediefagsfagligt så der er fokus på filmene der omhandler disse to grupper. 


Svar #2
18. december 2017 af mogensmortensen

Hej. Jeg ved ikke om censoren accepterer det da der ikke står noget om det i min problemformulering.. Hvad tænker du?

Ellers ville jeg høre om du ville tjene penge på at skrive analysen samt diskussionen for mig? :-)


Brugbart svar (0)

Svar #3
18. december 2017 af Roxanna

Tror du ikke at censor vil hælde mere til at slet ikke acceptere at jeg skriver din opgave for dig, end til at du ikke inddrager disse kilder? :-D 

For at gøre det klart, nej det vil jeg ikke. Det får du ikke noget ud af.  

Men du kan i så fald spørge censor om det er tilladt at inddrage kilder selvom det ikke specifikt står i problemstillingen. Har i selv brugt kilder og fremstillingstof i jeres undervisning så du har noget baggrundsviden for gruppends indsats? 


Svar #4
18. december 2017 af mogensmortensen

Okay det er helt iorden.

Nej det har vi ikke. Det er lidt derfor jeg ikke kan komme videre og har først mulighed for at snakke med en vejleder imorgen klokken 12:00 hvor jeg kan stille alle de spørgsmål jeg ville. 

Jeg kan skrive igen imorgen når jeg har fået svar på en masse spørgsmål så jeg kan begynde på indledningen.


Brugbart svar (0)

Svar #5
18. december 2017 af Roxanna

Ja, gør endelig det. :-) 


Svar #6
19. december 2017 af mogensmortensen

Hej igen. Jeg fik spurgt min lærer om det var muligt at sammenligne Hvidstengruppen med Flammen og Citronen og det sagde hun at jeg godt måtte. Derudover sagde hun at jeg også kunne komme ind på Hvidstengruppens betydning for det danske folk og hvad de tænkte både om deres indsats men også om deres henrettelser.

Brugbart svar (0)

Svar #7
19. december 2017 af Roxanna

Okay, det var godt. 

Jeg sender nu en masse dokumenter, som du måske kan bruge. 

Den første her er generelt baggrundsviden om besættelsestiden og om modstandsbevægelsen. 

EDIT: Filerne er for store, har du en mail jeg kan sende dokumenterne til? 


Brugbart svar (0)

Svar #8
19. december 2017 af Roxanna

.


Svar #9
19. december 2017 af mogensmortensen

Slettet

Brugbart svar (0)

Svar #10
19. december 2017 af Roxanna

Sent. :-)


Brugbart svar (0)

Svar #11
20. december 2017 af alexandersvanholm

#2

Ellers ville jeg høre om du ville tjene penge på at skrive analysen samt diskussionen for mig? :-)

 Det er plagiat og på ingen måde tilladt. Hvis du ikke selv kan foretage en analyse eller diskutere et emne, så skulle du nok ikke have valgt dette emne.


Skriv et svar til: Hjælp til SSO

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.