Studieretningsprojekt/-opgave (SRP/SRO)

Farvestoffer hjæælp

03. februar 2018 af hjælp2473

Hej! jeg har fået en del ting, som min SRO skal indeholde, men har lidt svært ved at forstå hvad jeg egentlig skal. håber nogen kan forklare det til mig så jeg bedre kan forstå.

1. Redegør for den fysisk-kemiske baggrund for farvedannelse i vandige opløsning af et farvestof 

2. Redegør for de valgte farvestofs kemiske opbygning 

3. Redegør for den matematiske model som Lambert-Beers lov er udtryk for og for hvilken betydning det har at der er flere farvestoffet i samme opløsning 

4. Gennemfør en kvantitativ undersøgelse til bestemmelse af indholdet af farvestoffer i en udvalgt sodavand med 3 farvestoffer i. (Roses Apricot) 

5. Hvis man skal gennemføre en kvantitativ bestemme af indholdet af farvestoffer i en opløsning, vil der et sæt af ligninger med flere ubekendte. Forklar den matematiske baggrund for dette og angiv matematiske metoder til løse dette 

6. En grundig redegørelse for anvendte eksperimentelle metoder 

7. Diskuter anvendelsen af farvestoffer i fødevarer 


Brugbart svar (0)

Svar #1
03. februar 2018 af JulieW99

Beskriv hvad det er ved spørgsmålene du ikke forstår. Jeg synes ellers at det står utroligt konkret.

- - -

Vh Julie


Svar #2
03. februar 2018 af hjælp2473

Hej Julie... Synes også det står ret konkret, men kan virkelig stadig ikke forstår, tror det skal skrive på en anderledes måde. Måske du kunne hjælpe med at formulere dem så jeg kan forstår dem.


Skriv et svar til: Farvestoffer hjæælp

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.