Mediefag

MacBook air vs MacBook Pro ?

29. maj 2018 af Dixen01 - Niveau: A-niveau
Hej alle,

Jeg starter i 1.g efter sommerferien og skal derfor finde en ny bærbar. Jeg står overfor valget mellem MacBook air eller MacBook Pro. Bærbaren skal bruges til lektier og afleveringer, streame film/ serier og til billede og video redigering da jeg skal på en medie linje.
Jeg har hørt at MacBook air er dårlig til matematik B ?
Hvad er jeres erfaringer?
Og hvad anbefaler i ?

Har brug for hjælp ASAP

Brugbart svar (0)

Svar #1
29. maj 2018 af sjls

Det lyder mærkeligt, at MacBook Air skulle være dårligere til matematik B. CAS-værktøjer kræver - så vidt jeg ved - ikke så meget af computeren, så der burde ikke være en mærkbar forskel, medmindre du vil udføre længere og komplicerede beregninger. 
 

Jeg er selv MacBook Pro-bruger, og min computer har indtil videre holdt i cirka 4.5 år, og jeg har ikke bemærket problemer. Jeg kender flere, der bruger og/eller har brugt både MacBook Air og MacBook Pro, og det er en tendens, at MacBook Air ikke virker godt ligeså længe som MacBook Pro. Der er naturligvis også en prisforskel på de to bærbarer, men jeg tror, det kommer an på, hvor længe du forestiller dig, du vil bruge din computer: Regner du med at købe en ny, når du skal på universitetet for eksempel, eller vil du eje den, indtil den ikke virker mere? Hvis du skal redigere (store/lange) videoer ofte, er MacBook Pro nok det bedste. Men hvis ikke, tror jeg ikke, der er en kæmpe forskel, udover prisen.


Brugbart svar (0)

Svar #2
29. maj 2018 af guuoo2

MacBook air og MacBook Pro er same/same hvad mat b angår.


Brugbart svar (0)

Svar #3
29. maj 2018 af anonym000

Hold dig helst til de nyere modeller.

Køb Macbook Pro 13" fra juni 2017.

Modellen bliver snart opdateret, hvis du kan vente halvanden ca. 1,5 måneder så synes jeg at du skal vente lidt med at købe. 

- - -

...............


Brugbart svar (0)

Svar #4
03. maj 2020 af alfpj

Køb klart en Macbook Pro grundet den stærkere processorperformance samt typisk bedre termik. Det er smart også at tjekke Macrumors Buyersguide ud, der kan man få indblik i hvornår nye modeller udkommer ift. prisfald på ældre modeller eller at det måske er en bedre ide at vente på det nyeste.


Skriv et svar til: MacBook air vs MacBook Pro ?

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.