Studieretningsprojekt/-opgave (SRP/SRO)

Fodnoter

08. juni 2018 af Anonym1001 (Slettet)

Hvis man har sjusket med sine fodnoter i SRP, er det nok til at gå fra 12 til 10?

Vi har nemlig ikke fået nogle retningslinjer om, hvordan en korrekt fodnote skulle se ud. Derfor er det en ting, der ægrer mig bagefter, og ud fra internettet synes jeg, at der er mange forskellige måder at gøre det på. Derfor er der ofte kun forfatter og titel på mine henvisninger til artikler, mens bøgerne er angivet med forfatter, titel, årstal og sidetal. Formalia er et af bedømmelseskriterne i SRP - er dette en alvorlig fejl, der koster mig 12-tallet?


Brugbart svar (1)

Svar #1
08. juni 2018 af Audioholic

Hvis man nu antog, at alt andet i din opgave er til 12 - så kan forkert noteapparathåndtering umuligt trække dig ned fra 12 til 10.
Men hvis en censor vakler mellem 10 og 12, kan det sagtens være, at din manglende opfyldelse af det faglige mål omhandlende notehåndtering giver udfaldet 10.
- Man skal dog huske, at det er en helhedsvurdering og lige netop fodnoter er nok noget af det sidste, en censor går op i. Hvis du får 10 istedet for 12, er der andre mere væsentlige mangler som spiller ind sammenlignet med forkert noteapparathåndtering.

Skriv et svar til: Fodnoter

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.