Studieretningsprojekt/-opgave (SRP/SRO)

Hjælp til SRP

29. september 2018 af andreajo

Hej alle sammen.

Jeg står i den situation at jeg skal til at vælge fag og emne i forhold til SRP, da jeg går i 3.G på gymnasiet.

Jeg har dog en ide omkring hvilket emne jeg vil fokusere på og hvilke fag jeg vil skrive i men er bare ikke sikker på om de spiller godt sammen.

Jeg tænker at jeg i min SRP vil skrive omkring terror i verden men dog fokusere på emnet omkring 9/11. I forhold til fagene tænker jeg Engelsk A (hvilket jeg skal vælge) og Mediefag B (hvilket jeg selv har valgt).

Det er så nu at jeg godt kunne bruge nogle gode råd til om disse fag spiller godt sammen og om i evt har en ide til hvordan man kan formulere en problemformulering samt problemstillinger til.


Brugbart svar (0)

Svar #1
29. september 2018 af ringstedLC

Følg din intuition, - og få dem til at spille godt sammen!

Når du går i 3. G, tænker du måske, at terror først opstod d. 11. sept. 2001. Derfor ville det være vigtigt, at afgrænse din periode fx til 11.09.2001 - afslutningen på Irak-krigen eller Osama bin Laden's død. Når Engelsk er givet, vil Mediefag (tænker bl. a. på C. Powell's tale i FN og vores hjemlige beslutning om deltagelse i koalitionerne) eller måske Historie være oplagte.

Det er efter min mening også vigtigt, at du selv laver problemformuleringen, holder fast i den og gennemfører den. Andres ideer kan lige pludseligt og gerne sent i forløbet, virke forkerte og det er slet ikke dét, tiden skal bruges på.


Svar #2
30. september 2018 af andreajo

Mange tak for svar!

Har du evt. nogle ideer til nogle engelske tekster man kunne skrive en redegørelse udfra? og en film man kunne lave en mediefaglig analyse udfra? der altså fokusere på emnet omrkring terror i verden? (9/!1)


Brugbart svar (0)

Svar #3
30. september 2018 af ringstedLC

Nej, men jeg ville gå ned i bunden af Wikipediasiden (på engelsk).


Skriv et svar til: Hjælp til SRP

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.