Studieretningsprojekt/-opgave (SRP/SRO)

Hjælp til SRP

09. oktober 2018 af andreajo

Hej alle sammen.

Jeg står i den situation at jeg har valgt fag og emne i forhold til SRP, da jeg går i 3.G på gymnasiet.

Jeg tænker at jeg i min SRP vil skrive omkring terror i verden men dog fokusere på emnet omkring 9/11. I forhold til fagene har jeg valgt Engelsk A (hvilket jeg skal vælge) og Samfundsfag B (hvilket jeg selv har valgt). Jeg er bare ikke sikker på om de spiller godt sammen, men har dog prøvet at lave en problemformulering og kunne derfor godt bruge lidt hjælp til nogle rettelser.

Gør rede for:

Der redegøres for hvordan en terrorist bliver skabt. Om hvordan samfundet på en måde selv er med til at skabe disse individer der vender sig mod fællesskabet osv udfra samfundsfaglige teorier af bl.a. Anthony Giddens, Ulrich Beck, Bourdieu og Habermas? Samtidig med det redegøres der for terrorismens historie i det 20. århundrede med særlig henblik på baggrunden for terrorangrebet i USA d. 11 september.

Analysér:

På baggrund heraf, laves der en sammenligende analyse de to taler “Address to Joint Session of Congress Following 9/11 Attacks” -  Georg W. Bush fra 2001 og Osama Bin Laden

Diskutér:

Endelig, og med inddragelse af både redegørelsen og analysen, vurderes det om terrorismen nogensinde får en ende, hvad der kan være med til at forhindre det og de fremtidige perspektiver heraf.


Skriv et svar til: Hjælp til SRP

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.