Studieretningsprojekt/-opgave (SRP/SRO)

SRP!!!

10. december 2018 af backer2106

Hej igen 

Jeg ville gerne høre om der var nogle der eventuelt ville skrive eller hjælpe mig med at svare på noget af min problemstilling. Den lyder således:

Gør rede for forløbet af vikingetogterne mod England og for omfanget af nordisk besættelse i England. Giv en kildekritisk analyse af uddrag af den angelssaksiske krønike.

I det vedhæftede word dokument er der links som kan bruges til at svare på problemstillingen :)


Brugbart svar (1)

Svar #1
11. december 2018 af Moderatoren

Hvad har du problemer med?


Brugbart svar (1)

Svar #2
11. december 2018 af kanjeghjælpedig (Slettet)

Hey - vi vil gerne hjælpe, men er nødt til at vide, hvad du lidt mere specifikt har problemer med.

Er det materiale, du mangler eller er det den kildekritiske analyse, du er usikker på?


Svar #3
12. december 2018 af backer2106

Det er helt klart den kildekritiske analyse af Krøniken, jeg har flest problemer med


Brugbart svar (0)

Svar #4
12. december 2018 af kanjeghjælpedig (Slettet)

Der er en ret god forklaring her:

"Som det fremgår af ovenstående handler en analyse om at sætte kilden i forhold til din problemstilling dvs. det spørgsmål du vil have svar på."

https://suneweile.wordpress.com/historie-i-gymnasiet/om-at-skrive-en-kildekritisk-analyse/


Skriv et svar til: SRP!!!

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.