Spansk

Hjælp til Spansk Tekst

03. februar 2019 af Croissanten - Niveau: A-niveau

Hej,

Jeg har skrevet en lille tekst om mig selv på spansk. Da jeg ikke selv kan se nogle fejl, men er 100% sikker på der er nogle, vil jeg gerne spørge om der vil være en person der vil gå den igennem og sige hvor der er fejl så jeg kan få dem rettet :)

Tusind tak.

Hola, me llamo ******. Tengo dieciséis años. Vivo en Fredericia. Yo tengo un hermano menor, una hermana menor, una madre y un padre. Yo voy en instituto de Fredericia. Yo Trabajo en Harald-Nyborg. Me gusta mirar fútbol y jugar juegos de ordenador. He ido a fútbol en diez años.  Mi equipo de fútbol favorito es Real Madrid. Yo a menudo juego fútbol con mi amigos. Yo quiero aviones y dank memes.


Brugbart svar (1)

Svar #1
03. februar 2019 af jbmm

Hola, me llamo ******. Tengo dieciséis años. Vivo en Fredericia. Yo tengo un hermano menor, una hermana menor, una madre y un padre. Yo voy en instituto de Fredericia. Yo Trabajo en Harald-Nyborg. Me gusta mirar ? fútbol y jugar juegos de ordenador. He ido a fútbol en diez años.  Mi equipo de fútbol favorito es ? Real Madrid. Yo a menudo juego ? fútbol con mi amigos. Yo quiero aviones y dank memes.????  

Understregninger betegner fejl, som f.eks.:

Det personlige pronomen som grundled skal IKKE medtages hele tiden, da verbets endelse jo fortæller hvilken person det drejer sig om.
spille fodbold = brug ordbog
gå til fodbold = spille fodbold
den bestemte artikel mangler flere steder (også foran en fodboldklub)
kongruensfejl
den sidste sætning er uforståelig

 


Brugbart svar (0)

Svar #2
30. april 2019 af Helene03

Yo quiero aviones y dank memes. = Jeg vil have en flyvemaskine og dank memes

Hvad prøver du at sige?


Brugbart svar (0)

Svar #3
01. maj 2019 af jbmm

Jeg prøver på at fortælle dig, at det er noget uforståeligt vrøvl, og hvad er 'dank memes'`?


Skriv et svar til: Hjælp til Spansk Tekst

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.