Studieretningsprojekt/-opgave (SRP/SRO)

Fodnoter

05. februar 2019 af hhxelev21

Hvis man i sin opgave generelt er god til at sætte fodnoter - trækker det så voldsomt ned, hvis man glemmer det et par steder?


Brugbart svar (0)

Svar #1
05. februar 2019 af bach3103

Det burde ikke trække voldsomt ned nej hvis det ikke er en gentagende fejl, da den der retter opgaven ved at du godt kan finde ud af at bruge dem. Dog kommer det nok også meget an på hvilket sted du glemmer det; hvis du kommer med en "vild"/"voldsom" udtagelse eller et citat uden fodnote trækker det nok mere ned, end et sted hvor det er knap så tydeligt at du har brugt information udefra. Det er småting som disse, sammen med andre småfejl der kan forekomme, der dog tilsammen også i sidste ende hvis man står mellem 2 karakterer kan gøre at man ryger en karakter ned i stedet for op


Svar #2
06. februar 2019 af hhxelev21

-

Svar #3
06. februar 2019 af hhxelev21

#1
Det burde ikke trække voldsomt ned nej hvis det ikke er en gentagende fejl, da den der retter opgaven ved at du godt kan finde ud af at bruge dem. Dog kommer det nok også meget an på hvilket sted du glemmer det; hvis du kommer med en "vild"/"voldsom" udtagelse eller et citat uden fodnote trækker det nok mere ned, end et sted hvor det er knap så tydeligt at du har brugt information udefra. Det er småting som disse, sammen med andre småfejl der kan forekomme, der dog tilsammen også i sidste ende hvis man står mellem 2 karakterer kan gøre at man ryger en karakter ned i stedet for op

Det er sket i vurderingen, hvor jeg er kommet med sætninger som at virksomheden har opkøbt butikker for x kroner. Og et andet sted at virksomheden har udtalt sådan og sådan. Er det vilde/voldsomme sætninger? Nok til trække den lave af de to karakterer?

Brugbart svar (0)

Svar #4
07. februar 2019 af bach3103

Når du siger hvad virksomheden har sagt er der ihvertfald super vigtigt at vise hvor du haf det fra. Jeg vil også mene at det er en god ide at bruge dem det andet sted, især når du har overvejet det. Man kan næsten ikke have for mange fodnoter. Og ja, hvis du lå meget tæt mellem to karakterer ville jeg godt mene at det kunne trække den ned i den lavere ende

Svar #5
07. februar 2019 af hhxelev21

#4
Når du siger hvad virksomheden har sagt er der ihvertfald super vigtigt at vise hvor du haf det fra. Jeg vil også mene at det er en god ide at bruge dem det andet sted, især når du har overvejet det. Man kan næsten ikke have for mange fodnoter. Og ja, hvis du lå meget tæt mellem to karakterer ville jeg godt mene at det kunne trække den ned i den lavere ende

Idet der er tale om en helhedsvudering, skal der så ikke også være andre faktorer der spiller ind. Med andre ord så kan den her fejl vel ikke alene give fx udfaldet 10 i stedet for 12? Skal der ikke lidt mere til?

Brugbart svar (0)

Svar #6
07. februar 2019 af bach3103

Alene nej kan det nok ikke gøre det store, men det er netop hvis du har andre småfejl som du måske ikke er klar over kan det tilsammen trække ned. Men igen det er nok mere hvis man ligger utrolig tæt mellem 2 karaktere

Skriv et svar til: Fodnoter

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.