Studieretningsprojekt/-opgave (SRP/SRO)

Metasprog srp

08. februar 2019 af anonym1298

Hvor meget betyder metasprog i srp? Jeg var presset på tegn, så jeg slettede noget af mit metasprog i opgaven - er det noget, der har betydning? Det vil sige at jeg ikke redegør for hvad jeg kommer ind på i afsnittet, men bare går direkte til analysen. 


Svar #1
08. februar 2019 af anonym1298

Det skal lige siges at jeg skrev i min indledning hvad jeg ville komme ind på min opgave - både på det redegørende, analyserende og vurderende niveau


Brugbart svar (0)

Svar #2
08. februar 2019 af JulieW99

Det gør nok ikke det store. Jeg husker ikke rigtigt at jeg brugte det synderligt meget, og fik 10 alligevel.

- - -

Vh Julie


Brugbart svar (0)

Svar #3
08. februar 2019 af OliverHviid

Selvom du skrev, hvad du ville komme ind på i din indledning, så er det en god idé at sige lidt om fx analyseafsnittet før man dykker ned i den dybdegående analyse etc. Med det sagt så skal man jo ikke skrive side op og side ned med metasprog; det vigtigste er naturligvis selve analysen, vurdering osv. 


Svar #4
08. februar 2019 af anonym1298

#3

Selvom du skrev, hvad du ville komme ind på i din indledning, så er det en god idé at sige lidt om fx analyseafsnittet før man dykker ned i den dybdegående analyse etc. Med det sagt så skal man jo ikke skrive side op og side ned med metasprog; det vigtigste er naturligvis selve analysen, vurdering osv. 

Er det noget, der har betydning, hvis man svinger mellem to karakterer? Med andre ord - er det en uvæsentlig eller væsentlig mangel?


Brugbart svar (0)

Svar #5
08. februar 2019 af OliverHviid

Hm, det er et godt spørgsmål. I sidste ende tror jeg ikke, at det gør det helt store - jeg ville personligt sætte mere fokus på en solid analyse og vurdering, hvis jeg ikke havde så meget plads at gøre godt med.


Skriv et svar til: Metasprog srp

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.