Studieretningsprojekt/-opgave (SRP/SRO)

Hjælp til emnevalg

28. maj 2019 af bdr

Hej. 

Jeg er igang med at skrive en opgave, der træner os i at skrive SOP næste år. 
Overemnet er "Etik i videnskab, teknologi og kommunikation"
Vi har fået til opgave at vælge et emne og opstille en problemformulering, der har med 4 fag at gøre. De 4 fag er dansk, idehistorie, programmering og matematik.

Jeg ved virkelig ikke hvad jeg kan vælge som emne. Måske nogle havde et bud?

Mange tak på forhånd


Brugbart svar (0)

Svar #1
28. maj 2019 af Awmis

Hvad med sådan noget om robotter og kunstig intelligens? - Der er vel etik i, om det kan gå galt, og om det vil få folk til at miste deres jobs...

Måske noget med sociale medier og ekkokammere? Altså noget med hvordan sociale medier skaber såkaldte ekkokamre, hvor vi kun hører om ting der matcher vores egne holdninger vha. nogle computer-algoritmer.


Svar #2
28. maj 2019 af bdr

Ja de lyder faktisk gode. Hvordan kan jeg inddrage matematik ind i emnerne? 


Brugbart svar (0)

Svar #3
28. maj 2019 af Awmis

Nu har jeg ikke haft programmering, så jeg er ikke sikker, om det dækker over det her, men man kunne måske finde nogle formler i programmeringen, som man kunne lave grafer på?

Altså, måske noget med at kunstig intelligens lærer eksponentielt? (Det ved jeg ikke om den gør, men det kunne være) Så den måske lærer lidt først, og så jo mere den lærer, jo hurtigere kan den lære andre ting. 

Eller måske noget sandsynlighedsregning på hvad der kommer op på de sociale medier, med og uden cookies (eller hvad det hedder)?

Jeg ved det ikke helt :/ Sorry


Svar #4
28. maj 2019 af bdr

Det er helt okay. Mange tak for hjælpen. Det har i hvert fald hjulpet :)


Skriv et svar til: Hjælp til emnevalg

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.