Spansk

Latinos vs. Hispanos

18. juni 2019 af sumia9 (Slettet) - Niveau: A-niveau

Hej alle. Jeg sidder og er forvirret omkring forskellen på disse: Latinos vs. Hispanos? Er der overhovedet en forskel eller er det to ord for det samme?

Tak  på forhånd


Brugbart svar (0)

Svar #1
18. juni 2019 af MLektiehjælp

Ja, der er forskel, men i praksis benyttes de ofte meget upræcist, eller endda ens. Latino refererer til mennesker som enten er af Latin-Amerikansk oprindelse, eller har forfædre som er af Latin-Amerikansk oprindelse. "Hispanic" referer til mennesker som har oprindelse i et spansktalende land, eller hvis forfærdre har oprindelse i et spansktalende land. Praktisk betyder dette at man kan være begge dele, men at man også kan være den ene, uden at være den anden. 


Svar #2
18. juni 2019 af sumia9 (Slettet)

Jeg er i gang med at læse denne artikel og de nævner både Hispanic og latinos og jeg er ikke helt med på om de bruger dem som to ens begreber eller om de rent faktisk snakker om to forskellige grupper. 

Link til artikel: 

https://cnnespanol.cnn.com/2018/10/29/latinos-los-que-mas-creen-en-el-sueno-americano-aunque-reconocen-que-es-dificil-de-alcanzar-segun-reporte/?fbclid=IwAR03Vd3wb2T9HDXbjW48soFGZH_ex1siFK5APLm-f4veE59nm_LksOvfc8g#0


Skriv et svar til: Latinos vs. Hispanos

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.