Historie

Søger hjælp til følgende spørgsmål?

02. september 2019 af SGYM17 - Niveau: A-niveau

Svar #1
02. september 2019 af SGYM17

#0

Svar #2
02. september 2019 af SGYM17

1)Hvad var den overordnede situation på den verdenspolitiske scene lige efter 2. verdenskrig, særligt ift. situationen i Europa?

2) Hvad var Danmarks udenrigspolitiske valgmuligheder i tiden lige efter 2. verdenskrig?

3) Hvilke holdninger udtrykkes der til Danmarks eventuelle tilslutning til NATO i kilden ’Danmarks Valg’ og med hvilke argumenter og virkemidler (inddrag jeres viden fra dansk etc.) forsøger kildens forfattere at overbevise danskerne?

4) Hvorfor endte Danmark i sidste ende med at tilslutte sig Atlantpagten og dens militære organisation, NATO?

Tak på forhånd


Brugbart svar (0)

Svar #3
02. september 2019 af Moderatoren

Hvilken hjælp tænker du? Hvad har du problemer med, når du skal svare på spørgsmål 1?


Svar #4
02. september 2019 af SGYM17

Jeg har svært ved at at finde svar på spørgsmålene


Brugbart svar (0)

Svar #5
02. september 2019 af Moderatoren

Hvordan prøver du at finde svar på spørgsmål 1?

Tænk over at Tyskland havde tabt krigen. Hvem kæmpede de primært imod? Og hvad gjorde de efter krigen?


Svar #6
02. september 2019 af SGYM17

ved de kæmpede mod sovjet og ved ikke hvad de gjorde efter krigen


Brugbart svar (0)

Svar #7
02. september 2019 af Moderatoren

Et hint kunne være at læse om supermagter efter 2. verdenskrig.

Spørgsmål 2 hænger vist lidt sammen med spørgsmål 4?

I spørgsmål 3 skal du kigge i den kilde, som du har fået udleveret. Heri skal du også inddrage din viden fra dansk.


Svar #8
02. september 2019 af SGYM17

Problemet er at jeg ikke har være til undervisningen, da jeg skulle til lægen, og er ekstrem presset med tid, så kunne være perfekt hvis du eller en anden kunne hjælpe med besvarelsen.


Brugbart svar (0)

Svar #9
02. september 2019 af Moderatoren

Det er snyd at få andre til at lave dine lektier. Tag hellere en snak med din lærer, hvis du har problemer med at lave det.


Svar #10
02. september 2019 af SGYM17

synes ikke det er snyd, det er til eget brug/noter


Skriv et svar til: Søger hjælp til følgende spørgsmål?

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.