Studieretningsprojekt/-opgave (SRP/SRO)

SRP om Syrien

12. marts 2020 af fredsimonsen
Hej

Jeg har nedenstående to underspørgsmål i min SRP om Syrien med fagene Samfundsfag og Historie.

- Foretag en tværfaglig analyse og diskussion af, hvordan USA’s interesser og løsningsforslag adskiller sig fra Ruslands i konflikten i Syrien i nutiden. Besvarelsen skal tage udgangspunkt i selvvalgte materialer og indeholde relevante teorier om international politik

- Foretag en diskussion og vurdering af, hvordan to selvvalgte personer eller organisationer forholder sig til spørgsmålet om, hvorfor det stadig ikke er lykkedes at finde en løsning på konflikten i Syrien. Besvarelsen skal tage udgangspunkt i selvvalgte materialer og indeholde relevante teorier om international politik


Jeg har utroligt svært ved at finde kilder som jeg kan bruge til kildekritisk analyse i historie og samtidig kan koble teorier om international politik på. Der er som sagt tale om 2 diskussioner, så der skal helst være to kilder som er uenige til HVERT af de to underspørgsmål.

Skulle jeg være så heldig at nogen er bedre til Google-søgninger end mig herinde? Jeg synes selv jeg har søgt internettet tyndt og er ved at være rigtig træt og opgivende.

Brugbart svar (0)

Svar #1
13. marts 2020 af Moderatoren

Prøv at tænke over, om du ikke kan søge andre steder end google? 

Hvad med aviser og biblioteker?


Brugbart svar (1)

Svar #2
13. marts 2020 af thelma333 (Slettet)

jeg vil tro, at du kan bruge dette til første spørgsmål

https://www.kongressen.com/hvad-goer-usa-i-syrien-herfra/

https://www.kongressen.com/hvorfor-greb-rusland-ind-i-syrien/

prøv også at google syrien mette skak samt usa syrien

hvis du skal bruge mere så prøv at spørge biblioteksvagten.dk

Brugbart svar (0)

Svar #4
13. marts 2020 af thelma333 (Slettet)

brugbart?


Brugbart svar (0)

Svar #5
13. marts 2020 af thelma333 (Slettet)

???


Skriv et svar til: SRP om Syrien

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.