Studieretningsprojekt/-opgave (SRP/SRO)

SRO - Ølbrygning

31. marts 2020 af 1234456789

Hej nogle der kan hjælpe med disse to spørgsmål 

- Alkoholers struktur samt kemiske og fysiske egenskaber

- Gær og mælkesyrebakteriers anaerobe respiration


Brugbart svar (0)

Svar #1
31. marts 2020 af Moderatoren

Der er ingen spørgsmål. Prøv at uddybe.

Beskriv så præcist som muligt hvad du har problemer med. Gør rede for hvad du ved, og hvad du ikke ved. På den måde undgår du, at lektiehjælperen bruger tid på at forklare ting, som du i forvejen er bekendt med. Dette illustrerer også, at du har tænkt over opgaven, hvilket ofte giver hurtigere og bedre svar.


Svar #2
31. marts 2020 af 1234456789

Hvordan ser alkoholers struktur ud og hvordan er de kemiske og fysiske egenskaber? 


Brugbart svar (0)

Svar #3
31. marts 2020 af DrNielsen

Prøv at taste dette ind i google:

"alcohol molecular structure"

og så vælg billedsøgning. Så har du strukturen.

Hvad tænker du selv om de kemiske og fysiske egenskaber? Jeg vil henvise til svar #1 - prøv at være præcis. Ellers er det svært at hjælpe dig :-)


Svar #4
31. marts 2020 af 1234456789

Tak! Skal skrive SRO om øl så vi skal redegøre for delprocesserne i ølbrygning og dermed komme ind på hvordan alkoholers struktur ser ud og hvilke fysiske og kemiske egenskaber de. 

Under de fysiske egenskaber har jeg skrevet om nogle forskellige alkoholer og deres smelte- og kogepunkt og deres blandbarhed med vand.


Svar #5
31. marts 2020 af 1234456789

og under alkoholers struktur har jeg skrevet om primær, sekundær og tertiær alkohol og så sat nogle eksempler ind.


Skriv et svar til: SRO - Ølbrygning

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.