Studieretningsprojekt/-opgave (SRP/SRO)

SRP om holocaust

28. november 2020 af Sara113i

Hej alle

Jeg skal snart aflevere mine første tanker angående SRP'en

Jeg kunne godt tænke mig at skrive enten om Holocaust, 9/11 eller tragedien på Utøya, én af disse tre, er dog stadig meget i tvivl hvor meget jeg kan fylde ud på det enkelte emne.

Er der nogen som har forslag i forhold til Problemformulering/problemstillinger inden for et af disse emner? Det er bare så jeg evt kunne få noget inspiration. 

Tak på forhånd :)


Brugbart svar (0)

Svar #1
28. november 2020 af ringstedLC

Du får svært ved at løbe tør for stof på de to første; Holocaust og 11. sept. (9/11 er engelsk datoangivelse), især hvis fagene er hist./samf.-fag. Utøya lyder også spændende, men er jo heldigvis et indtil videre afsluttet kapitel. Det er Holocaust selvfølgelig også, men eftervirkningerne betyder dog stadig meget for vores nutid.

Det er bedst, hvis du helt selv opstiller både problemform. og problemstillinger, får dem godkendt og så holder fast i dem. Så har du kun dig selv at takke, når det begynder at blive hårdt...


Svar #2
28. november 2020 af Sara113i

Jeg tænker du har helt ret ift. emne, og derfor tror jeg at jeg holder fast i enten Holocaust eller 9/11.
Og med hensyn til problemformulering/problemstillinger skal jeg self nok finde på mine egne, men da jeg er fuldstændig på bar bund, kunne det være rart med noget inspiration
Har du evt nogle ideer?

Brugbart svar (0)

Svar #3
28. november 2020 af ringstedLC

Ja, men kun i tankerne og dem holder jeg for mig selv.

Men du skriver i #0: "kunne godt tænke mig at skrive om...",  der må være jo være nogle grunde til det. Hvis du ikke kan give dig selv et godt svar, så er emnet ikke velvalgt.

Prøv overfor dig selv at konkretisere disse grunde og se om du kan dreje dem til nogle spørgsmål.


Skriv et svar til: SRP om holocaust

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.