IT

Word HJÆLP!!!

08. december 2020 af XXXX121221 - Niveau: C-niveau

Mit word/wordmat fejler noget. Når jeg bl.a. laver kvadratrod, brøkstreg og opløfter et tal dukker der et spørgsmålstegn op. Se billede. Nogen som ved hvordan jeg får det til at fungere?


Brugbart svar (0)

Svar #1
09. december 2020 af eY47

Jeg kan umiddelbart ikke give dig en sikker løsning.

Har du muligvis ændret på skrifttypen som Word eller Wordmat bruger?
Det kan være at skrifttypen ikke understøtter tegn som kvadratrod.

Mit bedste bud er at slette både Word og Wordmat og installere dem fra ny.
Dette vil forhåbentlig gendanne standardindstillingerne, hvilket forhåbentlig får det til at virke.

Svar #2
09. december 2020 af XXXX121221

Jeg har slettet både wordmat og word og det virker stadig ikke


Brugbart svar (0)

Svar #3
09. december 2020 af eY47

Hvordan ser det ud hvis du åbner en anden persons dokument, hvor det virker fint for dem?


Svar #4
09. december 2020 af XXXX121221

Jeg kan godt åbne det men hvis jeg vil redigere i det eller skriver noget dukker spørgsmålstegnet op

Brugbart svar (0)

Svar #5
09. december 2020 af AngelOneOne

Hejsa,

Jeg ved ikke om det er aktuelt, men er der en særlig årsag til du benytter en 3. parts plug-in og ikke Words egen og ganske udmærket formel editor?

/Angel

- - -

/Angel


"The Universe is under no obligation to make sense to you" - Niel deGrasse Tyson
Look deep into nature, and then you will understand everything better” - Albert Einstein


Svar #6
09. december 2020 af XXXX121221

Hvad mener du

Brugbart svar (0)

Svar #7
09. december 2020 af eY47

Jeg har ikke flere forslag andet end at gendannne alle indstillinger i Word. Det kan muligvis være at den stadig gemmer dine indstillinger selvom du geninstallerer programmet.

Jeg bruger ikke selv Word, er der eventuelt en "gendan indstillinger" knap eller lignende?

Mit bedste bud er at problemet ligger i skrifttypen som teksten i Wordmat feltet bruger.

Hvis du bruger et program til at forstørre tekst eller på anden måde gøre tekst nemmere at læse eller skrive kan det muligvis være den der går ind og ændrer på teksten.

Vær også sikker på at dokumentet er af filtype DOCX eller ODT.


Brugbart svar (0)

Svar #8
09. december 2020 af AngelOneOne

Hej,

Under 'Insert' eller 'Indsæt', har du en formel-editor, som kan gengive rigtig mange forskellige typer af formler, både matematiske, fysiske, og kemiske.

/Angel

- - -

/Angel


"The Universe is under no obligation to make sense to you" - Niel deGrasse Tyson
Look deep into nature, and then you will understand everything better” - Albert Einstein

Vedhæftet fil:formel-editor.JPG

Brugbart svar (0)

Svar #9
09. december 2020 af AngelOneOne

For eksempel:

- - -

/Angel


"The Universe is under no obligation to make sense to you" - Niel deGrasse Tyson
Look deep into nature, and then you will understand everything better” - Albert Einstein

Vedhæftet fil:formel-eksempel.JPG

Brugbart svar (0)

Svar #10
13. december 2020 af StoreNord

#0
For at bruge Wordmat i Word skal du vælge med musen. Vælg Indsæt ->Pi ligning.

Når du så står inde i en ligningsboks viser Wordmat en lille menu til at lave brøker eller kvadratrødder med.
Hvis Wordmat ikke for eksempel ikke kan dividere, er det fordi der skrives Latex.
Se også denne tråd:
              https://www.studieportalen.dk/forums/thread.aspx?id=1934416


Skriv et svar til: Word HJÆLP!!!

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.