IT

Større projekt med hjemmeside køb af webhotel

22. december 2023 af Lazer - Niveau: Universitet/Videregående

Hejsa,

Vi er en gruppe studerende, som skal lave en hjemmeside i forbindelse med et projekt, men vi er i tvivl om, hvad der er den billigste måde, evt gratis, at gøre det på. 

Vi kommer selv til at kode siden (PHP+MYSQL+HTML+CSS), så den del er gratis.

Men vi skal så også bruge et webhotel + domæne kan jeg se.

Udfra https://www.nemprogrammering.dk/Tutorials/Startviden/teknologierne/hvad-er-et-webhotel.php er det ikke ligefrem gratis med et webhotel og man binder sig i et helt år. 

Et dansk igennem punktum.dk domæne koster 99 for et helt år, så det er til at overkomme.

Men kunne være fedt med noget gratis hosting, og jeg kan efter at have skamsøgt på Google ikke finde noget, der er helt gratis  - nogle der kender nogle muligheder?

Tak!


Brugbart svar (0)

Svar #1
23. december 2023 af Eksperimentalfysikeren

Jeg har set lidt på linket. Jeg kan se, at I godt må bruge jeres egen computer som server. Jeg har gjort det og det har fungeret godt indtil maskinen gik ned af andre årsager. Jeg har ikke fået det i gang igen, men det kommer.

Der findes et hæfte om mysql og php, hvor der er beskrevet, hvordan man sætter det op. Kan man nøjes med html, kan det gøres ret enkelt. Desværre kan jeg ikke huske alle detailler, men det er noget med at oprette en mappe webroot med filen index.html og så indtaste den rigtige adresse i browserens adressefelt. Det er her jeg ikke kan huske detaillerne.

En server på egen maskine kan også bruges som "sandkasse", hvor i kan muntre jer uden nysgerrige blikke.

Det foreslåede webhotel er en god idé. Det er nok det billigste, I kan finde.


Skriv et svar til: Større projekt med hjemmeside køb af webhotel

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.