IT

word indholdsfortegnelse driller

08. februar 2021 af shain - Niveau: C-niveau
Hej jeg har et Word dokument.Jeg har markeret alle overskrifter, under typografier. Når jeg så går ind under Referencer, og vælger indholdsfortegnelse, kan jeg ikke vælge den??

Brugbart svar (1)

Svar #1
08. februar 2021 af AngelOneOne

Hej,

Har du brugt Words foruddefinerede typografier for tekst og overskrifter? Hvis ikke, skal du bruge dem, for at Word ved der er tale om en overskrift, eller underoverskrift. Word ved ikke at det er en overskrift, hvis du selv 'bare' har gjort typografien større.

/Angel

- - -

/Angel


"The Universe is under no obligation to make sense to you" - Niel deGrasse Tyson
Look deep into nature, and then you will understand everything better” - Albert Einstein

Vedhæftet fil:word.JPG

Svar #2
08. februar 2021 af shain

Har brugt samme typografi hele vejen igennem

Brugbart svar (0)

Svar #3
08. februar 2021 af AngelOneOne

Hej,

Det er ikke det der er det vigtige. Det vigtige er, at du har brugt Words egne typografier, og ikke bare selv gjort overskrifter større. Hvis du ikke bruger Words egne typografier, vil Word ikke vide hvad der er overskrifter og hvad der er brødtekst.

Se det billede jeg vedhæftede i mit tidligere svar.

/Angel

- - -

/Angel


"The Universe is under no obligation to make sense to you" - Niel deGrasse Tyson
Look deep into nature, and then you will understand everything better” - Albert Einstein


Svar #4
08. februar 2021 af shain

Jeg ser nærmere på mine overskrifter har f.eks skrevet opgave 1 nedunder Medier og magt. Tænker her at Word bliver forvirret uden, at jeg skal kloge mig på det.

Brugbart svar (0)

Svar #5
08. februar 2021 af AngelOneOne

Hej,

Word læser ikke hvad der står - Word kigger på nogle koder der ligger bagom typografien. Hvis ikke typografien har en kode der fortæller at det er en overskrift, så ved Word ikke det er en overskrift.

Når du bruger de typografier der er foruddefineret i Word i det felt jeg sendte billede af, så får linjen automatisk tilføjet en kode for, om det er en titel, overskrift, underoverskrift, eller brødtekst. Ud fra disse koder, bygger Word sin indholdsfortegnelse.

/Angel

- - -

/Angel


"The Universe is under no obligation to make sense to you" - Niel deGrasse Tyson
Look deep into nature, and then you will understand everything better” - Albert Einstein


Svar #6
08. februar 2021 af shain

Tusind tak for dit uddybende svar!

Skriv et svar til: word indholdsfortegnelse driller

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.