Studieretningsprojekt/-opgave (SRP/SRO)

Plagiat?

14. april 2021 af jonas2425

Hej

Jeg står os igang med min SRP lige nu. Kan det tælle som plagiat, hvis jeg skriver efter sætninger fra f.eks. wikipidia og andre kilde sider? Jeg prøver self at omformulere, men det er ik ligefrem fordi jeg skriver nøjagtig samme sætning og jeg bruger som sagt heller ik en anden persons opgave. 


Brugbart svar (1)

Svar #1
14. april 2021 af Moderatoren

Hvis du ikke henviser, så kan det betegnes som plagiat. Du skal ALTID kildehenvise uanset om du får viden fra wikipedia, din mor eller far eller en opgave.

Tjek evt. stopplagiat.nu


Svar #2
14. april 2021 af jonas2425

Men så længe jeg henviser i fodnote og litteraturliste, så kan jeg ik få plagiat eller hvordan?


Brugbart svar (0)

Svar #3
14. april 2021 af Moderatoren

Korrekt.

Medmindre du skriver nøjagtigt det samme. Så skal du citere – altså sætte " " om eller skrive i kursiv eller hvad du nu har lært.

For ikke at skrive det samme, så vil jeg anbefale dig at:

Læs et tekststykke og kig ikke på det når du skriver det med dine egne ord.


Svar #4
14. april 2021 af jonas2425

Er der mulighed for at jeg kan skrive til dig nogen steder så du kan evt. kigge på en af mine små afsnit som eks.? :)


Brugbart svar (0)

Svar #5
14. april 2021 af Moderatoren

Jeg er ret sikker på, at du ikke har plagieret, når du selv går så meget op i det :) Du er vist bare bange for det – og det er nok helt naturligt.

Jeg kan ikke tilbyde at tjekke det.

Men du kan selv tjekke det via: http://stopplagiat.nu/


Skriv et svar til: Plagiat?

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.