Historie

DHO

07. maj 2021 af Glov1e - Niveau: C-niveau

Kender folk en god kilde, som man kan bruge til DHO. Især til den historiske del?

Emnet er det moderne gennembrud. Og underemnet er livskvaliteten på landet i slutning af 1800, med fokus på klasseforskelle og uligheder. 

Tak på forhånd :)


Brugbart svar (1)

Svar #1
07. maj 2021 af Moderatoren

Jeg tror ikke, at det vil være så svært at søge sig frem til nogle brugbare kilder. 

Kan du ikke selv finde kilder? Hvor har du søgt? Hvilke søgeord har du brugt? Hvilke bøger har du fundet?


Brugbart svar (1)

Svar #2
07. maj 2021 af Moderatoren

I din første tråd linkede jeg til danmarkshistorien.dk – der skrev jeg også, at du kunne kigge under "kilder" til artiklerne. 

Jeg vil råde dig til at gøre det igen.

Se fx https://danmarkshistorien.dk/perioder/det-unge-demokrati-1848-1901/landbrugssektoren/


Svar #3
07. maj 2021 af Glov1e

1. Hvis jeg kunne finde god kilder selv, så ville jeg nok ikke spørger efter hjælp.

2. Har søgt på nettet. 

3. Ja, jeg kan godt finde dem, men synes at de er ikke god nok, og derfor troede at folk kunne hjælpe mig her. 


Brugbart svar (0)

Svar #4
07. maj 2021 af Moderatoren

Ok, beklager, det virkede bare ikke sådan. Men der er gode kilder i de links, som jeg har skrevet. Derudover ser dine bøger også ret dækkende ud. 

Umiddelbart, så tror jeg også, at du skal arbejde med din problemstilling. 


Svar #5
07. maj 2021 af Glov1e

Yes, men har også lige begyndt. Så det skal nok blive bedre. Tak for hjælpen.


Brugbart svar (0)

Svar #6
07. maj 2021 af Moderatoren

All right :) Det skal nok blive godt.


Skriv et svar til: DHO

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.