Studieretningsprojekt/-opgave (SRP/SRO)

SRP

14. november 2021 af august543

Hej.

Jeg havde originalt tænkt mig at skrive SRP i emnet "acetylsalicylsyre", men min lærer brugte dette emne til SRO'en i 2.g. Jeg vill sprøge om der var nogle emner der minder meget om?

Tak på forhånd.


Brugbart svar (0)

Svar #1
14. november 2021 af Poseidon1

Hvad har du tænkt mere konkret omkring acetylsalicylsyre? Og hvilke fagkombinationer har I selv haft i 2.g, og hvilke fag overvejer du selv? 

Hvis det er overordnet lægemidler, deres funktioner i kroppen osv, så kunne et lægemiddel som paracetamol eller ibuprofen være et muligt alternativ, men det er mere set i forhold til, hvis du ønskede og skrive om de mere smertestillende aspekter af acetylsalicylsyre. 


Svar #2
16. november 2021 af august543

#1

Hvad har du tænkt mere konkret omkring acetylsalicylsyre? Og hvilke fagkombinationer har I selv haft i 2.g, og hvilke fag overvejer du selv? 

Hvis det er overordnet lægemidler, deres funktioner i kroppen osv, så kunne et lægemiddel som paracetamol eller ibuprofen være et muligt alternativ, men det er mere set i forhold til, hvis du ønskede og skrive om de mere smertestillende aspekter af acetylsalicylsyre. 

Jeg tænkte umiddelbart kemi b og Biologi A. Jeg havde om aspirin i 2.g og jeg ved ikke om det ville være godt at skrive om et andet smertestillende lægemiddel.


Brugbart svar (0)

Svar #4
20. november 2021 af Poseidon1

Hvis det er fordi, du prøver og undgå et lægemiddel, som du skrev om sidste år, men stadig ønsker og skrive om smertestillende lægemidler, ville paracetamol være et godt alternativ. Her kan du jo skrive set ud fra et biologifagligt perspektiv hvad smerter helt konkret er, og inddrage det kemifaglige i paracetamols kemiske struktur og opbygning, og hvordan den med sine kemiske egenskaber har en smertelindrende virkning på kroppen.


Skriv et svar til: SRP

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.