Studieretningsprojekt/-opgave (SRP/SRO)

SIR-modellen

12. december 2021 af Ismail42

Hej.

Jeg skal til at vælge fag til min SRP. Jeg overvejer at vælge biotek og mat, hvor jeg undersøger en pandemi, såsom corona hvor jeg undersøger det inden for bioteknologisk viden. Hermed vil jeg inddrage matematik, hvor jeg anvender SIR-modellen og min lærer sagde at jeg kunne sammenligne corona-virus med ebola pandemien. Jeg vil hører om der er nogen der har erfaring med SIR-modellen? er det svært at anvende og skrive om? 


Brugbart svar (0)

Svar #1
13. december 2021 af Krollo (Slettet)

Du kan let finde eksempler på SRP'er, hvor de har brugt SIR-modellen.

Se eksempelvist her. Der står dog ikke, hvilken karakter netop denne opgave fik. Hvis du har adgang til Studienet, er der endnu flere eksempler.

Det er et generelt krav til SRP, at du behandler fagligt stof, som der ikke er blevet gennemgået i undervisningen. (Undskyld, hvis du allerede vidste det).


Svar #2
13. december 2021 af Ismail42

Hej. Tak for svaret!

Jeg vidste ikke at man skulle behandle fagligt stof som ikke er blevet gennemgået i undervisningen. Jeg synes bare at SIR-modellen lyder utrolig svær. Men jeg skrev i matematik og biotek i min sro og jeg synes at matematik gav virkelig god mening i min opgave

Skriv et svar til: SIR-modellen

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.