Dansk

Etos

27. januar 2022 af rasmus2525 - Niveau: A-niveau

hej 

jeg skal skrive en tale om klima hvor jeg blandt andet skal komme ind på etos, hvordan kunne jeg gøre det, er lidt i tvivl?


Brugbart svar (0)

Svar #1
27. januar 2022 af Stygotius

Du skal da ikke "komme ind på" etos.

"Etos" er en argumentationsform, dvs. et middel man kan  bruge til at overtale/overbevise andre om  din påstands rigtighed og acceptabilitet med. 


Brugbart svar (0)

Svar #2
28. januar 2022 af Christianfslag

Etos omhandler en argumentations troværdighed. For at anvende etos kan du til fordel bruge kilder, citater, el.lign. der er skrevet af eksperter, m.m.


Brugbart svar (1)

Svar #3
28. januar 2022 af Stygotius

Et argument der bygger på ethos, er jo i virkeligheden et falsk "argument" og brugtes især før i tiden med reklamebilleder af en mand i en hvid kittel og med en regnestok i brystlommen, som skulle overbevise evt. købere om at netop hans vaskemaskine var, videnskabeligt set, den bedste vaskemaskine i verden. Man kalder også dette for et "ekspertargument". Som sagt er det naturligvis et fup-argument  -på linje med Erasmus Montanus' falske "argument", dvs. et der ikke var noget logisk argument overhovedet.


Skriv et svar til: Etos

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.