Studieretningsprojekt/-opgave (SRP/SRO)

Srp plagiat

19. april 2022 af Elev1233
Hej.
Jeg sidder i den situation, at jeg lige har afleveret srp. Efter opgaven, har jeg med andre klassekammerater diskuteret, hvad plagiat egentlig dækker over i opgaven. Det siger selvfølgelig sig selv, at kopiere man sætninger eller brudstykker af en anden opgave, så får man naturligvis plagiat. Det gælder jo så også, hvis du bruger viden fra nettet uden kildehenvisning. Men hvordan hænger det sammen med “inspiration”?. Det handler om, at jeg i min opgave, har taget “inspiration” fra en anden opgave i forhold til opstilling. Altså i min redegørelse følte jeg, at det gav mening, at opstille de forskellige ting på samme måde, som i dne opgave jeg havde læst. Jeg har dog UDELUKKENDE brugt mine egen fagbøger og selvfundende kilder. Derudover havde opgaven nogle gode fokuspunkter i konklusionen, som jeg valgte at fokusere på i min egen konklusion også, dog er emnet ikke helt det samme og det er konklusionen selvfølgelig så heller ikke. Det er et meget smalt enme, som min srp er skrevet på, og den opgave, som jeg læste bestod også af dette emne, men med et andet “ekstra emne” eller hvad du vil kalde det. Jeg synes jo derfor os, at det kan argumenteres for, at det er stort set umuligt, at nogle ting ikke vil minde om hinanden, da fagbøger og internetsider jo primært deler den samme viden. Så for og opsummere mit spørgsmål, kan dette give grundlag for plagiat?

Brugbart svar (0)

Svar #1
19. april 2022 af Moderatoren

Det lyder ikke som plagiat. 

Se evt. denne hjemmeside: http://stopplagiat.nu/


Skriv et svar til: Srp plagiat

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.