Studieretningsprojekt/-opgave (SRP/SRO)

SRO- sideoptælling

07. juni 2022 af tangent

Hej, jeg skal snart til SRO mundtlig forsvar og har modtaget feedback på min opgave. Jeg vil spørge, hvordan lærerne optæller antal sider? Fordi min lærer skriver, at man burde skrive 10 sider og at jeg derfor er kommet over antallet ved at skrive dobbelt så meget. Det er jeg ikke enig med. Jeg har talt mine sider således, at jeg tager antal tegn (med mellemrum) hvor jeg ikke tæller fodnoter og slutnoter med og dividerer med 2400. Når jeg gør dette, får jeg antal sider til 8,7. Og er vi enige om, at figurer ikke tæller med? 

Det skal lige siges, at når jeg tæller antal sider, så medregner jeg kun de sider, som man kan blive bedømt på (indledning, metodeafsnit, hoveddelen, diskussion og konklusion) og ikke litteraturlisten, bilag, indholdsfortegnelse og resumé. 

Håber I kan hjælpe! 

Vh Tangent


Brugbart svar (0)

Svar #1
07. juni 2022 af Moderatoren

Figurer tæller måske det antal tegn, som de fylder.
Ellers skal jeg ikke kunne sige, hvordan din lærer har talt.


Brugbart svar (0)

Svar #2
07. juni 2022 af kravlundis

Man tæller ALTID kun antal tegn, dvs. IKKE figurer og andet. 

Hvorvidt resumé, indledning, fodnoter etc. tæller med i det samlede sidetal, er op til den enkelte institution - på mit gymnasie havde vi et 'skriftlighedssite' hvor man kunne få vejledning til formalia. 


Skriv et svar til: SRO- sideoptælling

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.