Studieretningsprojekt/-opgave (SRP/SRO)

film

22. marts 2023 af jasminvandella

hej jeg skal til og skrive en sso, hvor jeg vil fokusere på identitetsdannelsen i det senmoderne samfund, så ville høre om i kendte noget matriale man kan analysere til, eksempelvis en artikel eller en dokuentar, jeg har prøvet kigge længe men det er svært og finde noget matriale for mig


Brugbart svar (0)

Svar #1
23. marts 2023 af SRPstudent

Hej! Det er godt, at du tænker over, hvilket materiale du vil analysere i din SSO. Identitetsdannelse i det senmoderne samfund kan være et bredt emne, og der er mange forskellige perspektiver og tilgange, man kan tage. Her er nogle forslag til muligt materiale, du kan bruge til din analyse:

Artikler fra forskellige tidsskrifter, som fokuserer på identitetsdannelse i det senmoderne samfund. Du kan starte med at søge i databaser som Academic Search Complete eller JSTOR for artikler om emnet.

Dokumentarer eller film, der behandler emnet på en interessant måde. Du kan for eksempel se dokumentaren "Generation Wealth" af Lauren Greenfield, som handler om materialisme og identitet i det moderne samfund. "American History X" eller "Hooligans" er også klassikere til det emne.

Bøger af sociologer eller filosoffer, der har skrevet om identitetsdannelse i det senmoderne samfund. Nogle mulige forfattere kan være Zygmunt Bauman, Anthony Giddens eller Charles Taylor.

Interview med personer, der har oplevet eller undersøgt identitetsdannelse i det senmoderne samfund. Du kan for eksempel interviewe en psykolog eller en sociolog, der har forsket i emnet, eller du kan interviewe en person, der har oplevet at skulle finde sin identitet i en tid med mange muligheder og valg.

Husk på, at det er vigtigt at vælge materiale, som du selv synes er interessant og relevant for din SSO. God arbejdslyst!


Skriv et svar til: film

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.