Studieretningsprojekt/-opgave (SRP/SRO)

Induktivt eller deduktiv

13. juni 2023 af sommer2004

Hej

I min SRP har jeg skrevet om følgende i diskussion:

Med afsæt i analysen ønskes en diskussion af, hvorvidt den valgte dokumentar er repræsentativ blandt nutidens unge. Inddrag empirisk materiale; herunder ba°de kvantitativt og kvalitativt data samt materiale fra sociale medier. Diskute´r endvidere muligheder og begrænsninger ved udviklingen.

Jeg sidder pt. og forbereder mit mundtlige forsvar, hvor jeg skal inddrage videnskabsteori. I min opgave har jeg analyseret et enkelttilfælde ift. mit emne, som jeg senere diskuterer om er repræsentativt for nutidens unge gennem kvalitativ og kvantitativ data. Da jeg undersøger om mit enkelttillfælde kan generaliseres på et empirisk grundlag, tænker jeg at det betyder jeg bruger den induktive metode, men er ikke helt sikker på dette, vil derfor høre om der er nogen, der kan forklare mig om det er rigtigt?

Herudover kan jeg heller ikke finde ud af om jeg benytter nomotetisk eller idiografisk metode, da jeg synes jeg benytter begge, men er dette overhovedet muligt?

PÅ forhånd tak for hjælpen!


Skriv et svar til: Induktivt eller deduktiv

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.