Søgning på: danskere i verden. Resultater: 13441 til 13460 af 47039
-
Eksamenskarakter - lavere end forventet
ForumindlægHej alle Idag har mange 3.g'ere fået deres karakterer tilbage fra eksamenerne. I min klasse (og på mit gymnasium for den sags skyld) har folk fået 1 til 3 karakterer lavere, end hvad de plejer at få, i mange af de sproglige fag! I mit tilfælde gælder det både i spansk, dansk og engels... -
Tekster til det nye menneskesyn i renæssancen
ForumindlægHej. Jeg er ved at skrive dansk/historie opgave, med emnet "det nye menneskesyn i renæssancen". Jeg ville høre om der er nogle der kender en tekst, digt eller billede der beskriver det nye menneskesyn i renæssancen. Enten et positivt eller negativt syn? og hvor man finder den. Det må do... -
Debat
ForumindlægHeej jeg har to opgaver her, og jeg tænkte på om i kunne dele jeres meninger, tanker om det OPGAVE G ; Diskuter, hvilken status ikke-kristne religioner bør have i Danmark. Husk at overveje alle religioner. OPGAVE I ; Diskuter, hvilke årsager der kan være til at flere og flere danskere s... -
finde valuta kurs
Forumindlæghej igen.. Ja så har jeg brug for hjælp endu engang. opgaven lyder : Familien Jørgensen skal med familien Holt på ferie til Italien. Inden afrejsen går de begge i den samme bank for at veksle danske kroner til Euro. Familien Jørgensen betaler 5985 kroner for 800 Euro og familien Holt betal... -
oversætter - ordbog
ForumindlægHejsa allesammen, jeg håber meget I kan hjælpe mig her. Jeg er på mit første år i spansk og kan derfor INTET spansk overhovedet. Jeg har fået til opgave at skrive 4 sætninger om mig selv, hvilket er en større opgave for mig /: i det jeg er nødsaget til at slå hvert eneste ord op i ordbogen! SÅ ... -
Fiktion og sprog - læreruddannelsen
ForumindlægHej med jer :D Jeg er i gang med min eksamensforberedelse til dansk eksamen 1.-6. klassetrin Et af de spørgsmål jeg kan komme op i er denne her: Udvælg og medbring en eller flere fiktionstekster på norsk eller svensk. Du skal ved hjælp af relevant faglig og fagdidaktisk teori og viden planlæg... -
ordsprogssætninger
Forumindlæghar 3 engelske sætninger jeg skal finde en dansk oversættelse til, der rammer betydningen.. a) That is just old hat. - Det er bare gammeldags (????) b) Her final remark was the straw - and I decided to clear out right away! - Hendes sidste bemærkning var dråben, der bragte bægeret til at fly... -
Perspektivering til studierapporten
ForumindlægEr det et must at perspektivere til studierapporten i AT-synopsen? Jeg kan nemlig slet ikke se nogle paralleller til nogle af mine tidligere AT-førløb! Jeg har haft: Kroppens præstationer, Determinisme, Renæssancen, Rejser og opdagelser og denne gang hedder det så Videnskabelige gennembrud og tek... -
Test i præsens-r: meningsforstyrrende (formulerings-)fejl
ForumindlægTesten i det danske præsens-r*) indeholder snøvlevrøvleformuleringen "Hvornår skal man sætte -r på udsagnsordene i nutid, og hvornår skal man ikke?" Ahem! Man sætter altid -r på verbet i præsens, thi det jo er netop dette suffiks der adskiller præsens fra infinitiv. Tror pokker at så ma... -
Hjælp til lidt AT start
ForumindlægHej alle! Jeg sidder og skal i gang med et AT-projekt. Overemnet er Fremtiden og dens visioner. Dertil har jeg valgt at arbejde med fagene dansk og fysik, hvor jeg vil behandle emnet Kunstig intelligens og robotter. I danskdelen vil jeg analysere filmen A.I. (Artificial Intelligens), men jeg er m... -
Links/hjælp
ForumindlægHej jeg sidder her og sveder over dansk historie opgaven(har valgt Historie), mit emne er grundloven og nu skal jeg finde ud af hvorfor den var fredeligere end i andre dele af europa og samtidig hvorfor den ikke var særlig demokratisk. Jeg skal skrive det som et vurderende/diskuterende spørgsmål... -
AT - Katastrofen, Utøya
ForumindlægHej alle herinde! Jeg står simpelthen og har det problem, at jeg ikke kan finde på en ordentlig problemformulering.. Ja, øv.. Jeg har prøvet, men kan ikke komme op med noget umiddelbart. Overemnet er, Katastrofen årsager og konsekvenser, og jeg har så valgt fagkombinationen Dansk og Samfundsfag... -
Engelsk B, På videregående uddannelser
ForumindlægHeey.. Jeg har ved nogle videregående uddannelser set at engelsk er niveaukrav på b, kan det så betyde at forelæsning på uddannelserne foregår på engelsk/ og bøgerne kan være på engelsk. Der er også ved nogle videregående uddannelser, hvor der ikke står noget om engelsk, men bare matematik A, ... -
problemformulering DHO - Hvilke emner skal jeg ind under?
ForumindlægHej, skal aflevere min DHO fredag.. Min problemformulering lyder således: Der ønskes en overordet redegørelse for udviklingen i det danske landbrug i slutningen af 1800-tallet. Under inddragelse af historiske kilder ønskes en analyse af bøndernes vilkår , og i forlængelse heraf ønskes en diskus... -
Afgangsprøver
ForumindlægHej Jeg begyndte i 10.klasse i mandag, men er hurtigt blevet forvirret over de afsluttende prøver til sommer. Ved godt jeg er tidligt ude, men vil gerne have styr på det. Altså hvad skal man op i, og hvad er valgfrit? Jeg har tysk, dansk, matematik, fysik og engelsk. Og hvad nu hvis nogle a... -
Lønnet hjælpelærer søges. Indre København.
ForumindlægHej, jeg søger desparet en hjælpelærer i dansk, engelsk, matematik, fysik. Evt flere fag. Jeg går i 9 klasse, og har virkelig brug for hjælp lige her det sidste år. Måske en lærer der kan være med mig her indtil 9 klasse afgangseksamen. Vil gerne aftale nogle faste dage evt på et biblotek, hjemm... -
wikipedia.org
ForumindlægKan nogle sende et link på dansk, eller findes denne hjemmeside ikke på dansk ?:S -
ordbog
ForumindlægHej.. Er der nogen der kender en dansk-tysk, tysk-dansk ordbog. Altså Elektronisk orbog.Danke -
Ordbøger til mac ???
Forumindlægnogen der ved om der findes dansk-tysk-dansk ordbøger til mac computere?? -
Omregning af valutakurser
ForumindlægHvordan regner man fra udenlandsk valuta til danske kroner? Hvordan regner man fra danske kroner til udenlandsk valuta?
