Søgning på: danskere i verden. Resultater: 16081 til 16100 af 47039
-
hvordan dødemetaforer fungerer vha. kildeområde og målområde og real- og billedplan
ForumindlægForklar, hvordan de dødemetaforer “livets aften” og “han er ikke den skarpeste kniv i skuffen” fungerer vha. Begreberne kildeområde og målområde og real- og billedplan nogle der kan hjælpe? -
Die schönsten Ferien - hjælp til gennemrettelse
ForumindlægI tysk idag fik vi til opgave at skrive et ganske kort brev om en ferieoplevelse, vi havde haft. Der var frie hylder for stort set alt, som f.eks. tid, sted og modtager. Jeg har nu gennemrettet den flere gange, men tysk er generelt et fag jeg har ret svært ved. Derfor ville jeg sætte pris på hvi... -
Dårligt snit = No future?
ForumindlægJa jeg har et snit på 5,2 (Folkeskole; 8-årgang) Jeg vil gerne på HHX.. Men har jeg stadig en chance? :I Eller er jeg fortabt.. -
Aktiv og passiv dødshjælp
ForumindlægHej Studieportalen. I denne, hvor jeg har projektopgave, har jeg valgt at have om aktiv og passiv dødshjælp. Det går rigtig godt, og det er umiddelbart nemt at finde info om emnet, da det jo er relativt aktuelt. Der er dog ét spørgsmål, som jeg finder svært ved at besvare, ud fra den viden, j... -
Det er ikke let at komme til et fremmed land - Oversættelse af sætningen
ForumindlægJa som overskiften siger det, jeg vil meget gerne have hjælp til at oversætte sætningen: Det er ikke let at komme til et fremmed land. Det behøver ikke oversættes præcist, men skal betyde det samme. Det er iforhold til et integrationsspørgsmål. Tak på forhånd -
hjælp engelsk
Forumindlægnogen der gider at oversætte det her til engelsk -
TERMINSPRØVER
ForumindlægHej allesammen. Jeg har snart terminsprøver. Er der nogle, som ved om det er FSA 2013? -
Kreativt produkt til impulskøb
ForumindlægHej alle sammen. Min ven og jeg har et problem med vores projektopgave i 9. klasse. Problemet er at vi ikke kan finde noget kreativt produkt til emnet impulskøb. Vi håber at i kan hjælpe os. På forhånd tak :-) -
hjælp til dobbelt integrale
ForumindlægHej. Jeg her en dobbelt integrale, som ser således ud: ∫∫D x2 · y2 dy dx hvor D = { (x,y) | x ≥ 0, y ≥ x2 + y2 ≤ 1 }. Jeg ved godt, hvordan man regner dobbelt integrale ud, men jeg ved ikke lige hvad mine grænser værdier er, ud fra D = { (x,y) | x ≥ 0, y ≥ x2 + ... -
Hjælp til oplæsningsstykke
ForumindlægHej Er der nogen, der har et oplæsningsstykke til maleriet “en saaret arbejder”? -
Hvad skal en perspektivering indeholde?
ForumindlægKan nogle hjælpe med at forklrer hvordan en god persoektivereing skrives og hvad den skal indeholde? -
tysk mobbing
ForumindlægEr der nogen der vil hjælpe med at oversætte dette? Jeg har også valgt dette tema fordi jeg ikke forstår hvad mobberen får ud af at mobbe andre - Andreas -
SRP- emne
ForumindlægEr der nogen der har skrevet om Lego eller Barasso i SRP opgaven? -
Gode noveller til perspektivering med Påskefrokost
ForumindlægHejsa. Jeg spurgte min lærer i dag, om det kunne være et problem at vælge en svensk novelle til eksamen – specifikt Far och jag af Pär Lagerkvist. Han svarede, at censor måske ikke vil være så begejstret for det valg, da det er på et andet sprog. I stedet anbefalede han novellen Morgenmad a... -
karen blixens digte hjælp
Forumindlæghej jeg har prug for hjælp jeg jeg skal lave et powerpoint om karen blixen og har brug for hjælp til at finde ud af - hvornår skrev hun sin første digt - hvad var hendes første digt - hvor mange har hun skrevet - hvornår begyndte hun med at skrive digte - hvor skrev hun dem - hvad var hend... -
Folkevise/Per Svinedrengen
ForumindlægEr der nogle kan forklare mig hvad dette tekst overhovedet handler om? det er lidt svært at forstår :/ Per Svinedreng han lå på bjerget og sang Tekst: Folkevise Melodi: Folkemelodi Per Svinedreng han lå på bjerget og sang: O non-ni, o non-ni, o non-ni-non-ni-no! "Mon jeg ikke kongens datt... -
tysk rettelse
Forumindlægnogen der vil rette min tyske stil på en side?? -
Oplæsning til sat ud
ForumindlægNogle gode forslag eller hvor man kan læse hvad Erik Heningsens skriveteknik var? -
Fældnings reaktioner
ForumindlægHej alle. Jeg sidder lidt fast i noget kemi. Jeg skal lave en fældningsreaktion over hvordan Nitrat fjernes fra drikkevandet. Men jeg ved ikke hvad der kan gøre Nitraten tungt opløsligt. Eller hvordan man kan se i en fældnings reaktion om det bliver let opløsligt eller tungt opløsligt. er de... -
Analysen i DHO
ForumindlægJeg sidder og er i gang med min DHO på HTX, men jeg er ret forvirret omrking analysen. Jeg skal analysere og fortolke en novelle omkring overvågning, men skal jeg skrive et kort resume af teksten? Eller antages det at censor har læst materialet? Jeg forstår heller ikke hvordan jeg begynder analy...
