Søgning på: danskere i verden. Resultater: 16901 til 16920 af 47039
-
Energi
ForumindlægHej Hvad menes der med energibevarelse? -
Hjælp til problemformulering
ForumindlægHej ! jeg har om antikken til middelalderen i min historie a eksame.. og jeg vil spørg om nogen kunne hjælpe mig med en problemformulering, emner der røres, korstogene, korstog og jihad, erobring af jerusalem, set fra muslimsk side den nye orientalisme mange tak -
Disjecta Membra
ForumindlægHar læst dette digt.. men forstår ikke helt handlingen..? :S -
Identitetsdannelse
Forumindlæghej Alle jeg skal redegør for individet i det senmoderne samfund! Nogen der ved hvilken teorier jeg kan bruge ved at forklare dette på forhånd tak -
Michael Strunge - Drøn!
ForumindlægHej! Jeg skal analysere og fortolke Michael Strunges digt "Drøn". Er der nogle der har nogle guldkorn eller bare nogle holdninger/kommentarer til digtet? Tak -
”Og hvilke floder vi end spejler os i ser vi først os selv når vi har vendt ryggen til
Forumindlægnogen der kan hjælpe med denne sætning ”Og hvilke floder vi end spejler os i ser vi først os selv når vi har vendt ryggen til -
"Rettetid" - Maksimum?
ForumindlægHej. Jeg går i 1.g på skanderborg gymnasium. Efter min mening er vores dansklære ualmindelig langsom til at få rettet stile og afleveret dem tilbage.. Den sidste stil vi afleverede skulle vi aflevere for snart 2 måneder siden, vores lære siger han lige er begyndt at rette, og i mellemtiden har v... -
Cuba-krise, er på barbund
ForumindlægJeg skal i min 2.gs opgave om Cuba-krisen give en analyse af årsagerne til krisens udfald... Det diskuteres jo stadigvæk til hvilken side krisen udfaldt, altså hvem den gavnede.. Det har jeg tænkt mig at skrive.. Men hvad kan jeg mere skrive? Hilsen en fortrøsningsfuld elev -
Jesus overtog menneskets synd??
ForumindlægHey alle hvorfor siger man jesus overtog menneskets synd/lidelse?? hvilken synd er det tale om, syndefaldet??? håber der er nogen som kan hjælpe, skal til religion eksam -
Bærbar
ForumindlægJeg tænkte på hvad man skal kigge efter med RAM og MB og alt det der når man skal kigge efter en bærbar. Jeg skal muligvis på CBS efter ferien og vil derfor gerne anskaffe mig en bærbar. Så det skal kun være til skolebrug. Det ville være en super hjælp.. :) -
Forberedelse + noter??
ForumindlægHej Jeg vil gerne allerede nu begynde at forberede lidt til min eksamen så jeg kan blive klar. Problemet er dog at jeg ikke helt ved hvordan. Føler ikke at skolen giver mig nok, så kender i nogle gode hjemmesider/bøger/yt-videoer eller sådan noget som kan hjælpe mig? Måske evt. nogle andre gode... -
Kort introduktion om Kristendommen
ForumindlægHej allesammen Da jeg ikke har så meget styr på kristendom og den kristne tro, håber jeg at nogle kan svare min spørgsmål (da en veninde som har glemt sin kode her, har brug for hjælp..) Kort om Kristendommen, hvad kan du sige? På forhånd takker jeg på hendes vejne. :) -
Redegørelse for formlen på mekanisk energi i gymnasiet, hvornår?
ForumindlægHej Jeg har haft om mekansik energi i 1.g, men jeg fik ikke forklaringen/beviset (eller hvad man nu skal kalde det) på hvorfor formlen ser ud som den gør. Ved selvfølgelig godt at det er summen af kinetisk energi og potentiel energi, men hvordan er så disse formler kommet til. Det har jeg ikk... -
Prader-Willi og øget appetit
ForumindlægJeg sidder med en gammel biologieksamensopgave. Jeg skal forklare hvorfor personer med Prader-Willi syndrom har voldsom appetit.. Jeg har overvejet om det skyldes noget hormonelt, da opgaven i øvrigt har spørgsmål om hormoner.. Problemet er bare, at personer med Prader-Willi har nedsat funktion a... -
finsektor
Forumindlæghejsa... 1.Hvilke funktioner har en bank? 1. Jeg kan få en konto. Jeg kan låne penge fra banken. 2.Find på nettet eks. på hvad man normalt kan få i rente, når man har en lønkonto i en bank 2. 1 % i rente ved lån 3.Der findes også realkreditinstitutter. Hvad kan man låne penge til i et realkrediti... -
Jeg har ikke fået svar om optagelse!
ForumindlægI går ventede jeg som alle andre at modtage et brev med optagelsesbekræftelse. Jeg har søgt ind på en uddannelse med åben optagelse i København, og kan se på optagelseskvotienterne, at alle ansøgere på min ønskede uddannelse er kommet ind. MEN jeg modtog aldrig et brev. Jeg besluttede mig for a... -
Egypten...
Forumindlæghej alle sammen..., Jeg er igang med at lave en opgave om det nye rige i egypten. jeg skal skrive om deres guder og faraoer fra 18 til 20 dynasti. dvs. fra 1550 til 1070 f.kr. kan nogen ik hjælpe mig med det. jge ved ikke rigtig hvordan jeg skal begynde med det. Det må ikke fylde mere end 1 side... -
Lidelse i forskellige religioner
ForumindlægJeg prøver at finde ud af, hvordan forskellige religioner ser på lidelse. Kristendom: Jo mere du lider, jo bedre får du det i paradis/himlen. Hinduisme: Lidelse skal undgåes (askese betragtes ikke som lidelse). Buddhisme: Lidelse er en naturlig del af livet, som ikke skal undgås, men heller ikke... -
Konflikter!?
ForumindlægHej alle sammen.. Jeg sidder lige med en opgave, som hedder Konflikter. Den er fra sygeeksamen 2006 og jeg kan simpelthen ikke finde ud af hvordan jeg skal komme i gang med opgaven og der ligger ikke nogle opgaver herinde som jeg kan bruge til noget.. Kan I ikke hjælpe mig?? -
det moderne gennembrud
Forumindlæghvordan kan man se at teksten er skrevet i det moderne gennemnrud??
