Søgning på: danskere i verden. Resultater: 18121 til 18140 af 47039
-
Rosa Parks? - haster
ForumindlægHej mennesker, Skal til at skrive om nord og sydstater, ville så lige høre om Rosa Parks boede i syd eller nord? (montgomery busboykotten) Ps. Nogen der ellers har forslag til hvor jeg kan finde noget om nord og sydstaterne. Haster en smule -
Sociologi, samf.? teorier
ForumindlægHej alle Ville høre om der er nogen som kender nogle teorier omkring identitetsfølelse i samf/sociologi? -
Oversættelse søger gennemlæsning
ForumindlægJeg ville være utrolig glad, hvis der var nogle som gad at kigge min oversættelse igennem og tjekke den for gram. fejl! Tak på forhånd!!Translation: Obesity has become one of the greatest health problems in the western world, especially in the U.S.A. Who is responsible for our excess weight? An a... -
Haster!
ForumindlægHej med jer! Jeg har et spørgsmål angående en regnestykke med målestoksforhold: Thomas er 1,8 m. høj og Cestius pyramide er 36,75 m. høj. Altså (36,75/1,8) m. =20,42 Målestoksforholdet er dermed 1:20,42 ? right? Når jeg så vil skrive det ind i excel omskriver Excel automatisk 1:20,42 til 00:01:20... -
Flaskehalsproblemer
ForumindlægHvorfor opstår flaskehalsproblemer i ingeniørbranchen? -
Analyse modeller og tips til eksamen!
ForumindlægHeys allesammen..Jeg står i den situation, at jeg meget snart skal op til eksamen. Derfor, kender i nogle gode analyse modeller, til alle genrer, som man kan komme op i til eksamen (Folkeskolen), såsom folkeeventyr, reklamer osv.Udover det, har I så nogle generelle tips og tricks? På forhånd tak! -
adjektivernes bøjning.
Forumindlæghey.Jeg har 3 skemaer, den stærke, blande og svage bøjning.. Jeg synes simpelthen det er så indviklet hvilken boks man skal bruge hvornår.. Er der ikke en der kan komme med et eksempel på en sætning hvor man skal bruge den stærke, svage og blandede, og måske en lille forklaring på hvorfor.. Min g... -
SU og fjernundervisning
ForumindlægHej Studieportalen, jeg sidder med et spørgsmål som jeg håber i kan besvare. Er der nogen former for GSK-kurser, som indeholder nok moduler til, at være SU-berettiget samtidig med, at undervisningsformen er struktureret som fjernundervisning? -
En der kan hjælpe mig med et par geografi opgaver?!?!?
Forumindlæg1) Beskriv hvad de 3 erhvervstyper dækker over (primær, sekundær, tertiær) 2) Beskriv kort Malthus' befolkningsteori 3) Beskriv med egne ord Rostows moderniseringsteori? Gerne også links til hvor jeg kan finde dem.. -
hvad betyder globalisering ?
Forumindlæghej, er der nogle som kan fortælle mig, hvad globalisering betyder? - tak på forhånd (: -
Hjælp mig igang med min stil :)
ForumindlægHeeej der :)Jo , skal lave en stil om food . ja spændende emne ik , nej !Men har fået nogle forskellige indgangsvinkler , men ved en af dem .. Tænker jeg lidt , hvad ?Vinklen er : The food industry ..Hvad renger min lærer med der ? Hvad er det han vil have mig til at skrive om ??Han har også skre... -
Infinitivmarkør
ForumindlægHejsa :-) Hvad vil infinitivmarkør sige? Jo lettere og mere enkelt det bliver forklare, jo bedre :-) På forhånd, tak :-) -
Latin / fransk
ForumindlægJeg sidder og skriver på en stil om Blicher.. men jeg ved simpelthen ikke hvad bogstaverne hedder i det latinske alfabet og for den sags skyld det franske.Håber nogen kan hjælpe migmvh. Tobias -
Lysets hastighed
ForumindlægOle Rømer var den første, der målte lysets hastighed rimelig præcist (?).Hvordan gjorde han dette?Det var noget med Jupiters måner... -
Mediefag c
ForumindlægJeg skal til næste år i 2g have mediefag c på HTX. Dog er jeg lidt i tvivl om jeg kan klare det. Jeg er god til at klippe film. Ved bare ikke om analysen af filmene er svære osv. Jeg er rigtig forvirret. Skal der meget til for at få top karakter i faget, eller anbefales det at vælge et andet valg... -
1 sætning
ForumindlægGodaften.\n\nJeg har blot lige en kort sætning, som jeg har siddet og kludret lidt med. Den skal helst være så ordret som muligt.\n\nDansk:\nNu har det været weekend og i morgen skal vi have tysk.\n\nTysk:\nJetzt ist es Wochenende gewesen und Morgen werden wir in Deutsch unterrichtet.\n\nPå forhå... -
Forklaring på sætning
ForumindlægHej, Hvad menes der med "Det lempelige finansielle klima"? Jeg har forsøgt at læse mig frem, men jeg forstår det ikke helt. -
00 i fysik
ForumindlægJeg har fået 00 i fysik i min 9'ende klasses eksamen, kan gymnasiet smide mig ud. Jeg er rigtig nervøs for skal aflevere mit adgangsbevis her på mandag, håber i vil svare -
Hjælp matematik
ForumindlægHEJ Det er bogstavsregning. men jeg kan ikke få det til, at give 8,6 i facit. 2,4 P - 4, 1 r når p = 7 og r = 2. er der nogen der kan hjælpe mig -
Har virkelig brug for hjælp
ForumindlægHej.... Håber I alle nyder påskeferien! Jeg sidder med opgave, og har virkelig svært ved at finde noget om globaliseringsklemmen -er der nogen der kender noget til det, der evt vil smide et par ord retur til mig, eller henvise mig til et sted, hvor jeg kan finde noget om det... På forhånd tak, og...
