Resultater: 18181 til 18200 af 436513
-
Statsforfatningsrets Eksamen... ... ...
ForumindlægHej alle... Jeg skal til statsforfatningsret eksamen i morgen, men jeg er simpelthen bare så nervøs! Det eneste jeg syntes jeg har hørt er skræk historier, og det hjælper ikke just på eksamens angst....! Det er også svært når man ikke kender eksamens metoden, og bare... stresser afsted med læsnin... -
noter til lamb to the slaughter og desperatos
Forumindlæghejer der nogle der har nogle noter/stile om disse to engelske tekster "Lamb to the slaugter" og "Desperatos"??? -
Old - Underverdenen
ForumindlægHvad hedder de tre herskere i underverdenen og hvem er de helt præcist? Minos, ? og ? -
geo.noter til ex!
Forumindlæghallo menschenEr der nogen herinde der har nogle fede geo noter eller lign. Jeg er meget nervøs for eksamen som er på onsdag, så et par gode noter tror jeg vil hjælpe....I må endelig ikke tro at jeg er doven (jo lidt måske;)), det er bare det at jeg læste til engelsk eksamen i fredags og har nu k... -
Én løsning
ForumindlægFforklar hvorfor ligningen x^3-3x+b=0 højst kan have én løsning i intervallet [-1;1] uanset værdien af tallet b -
Saga-analysemodel?
ForumindlægHejsa.Jeg sidder og forbereder dansk, og det eneste jeg mangler for at være klar er en analysemodel til saga'er.Har kigget alle mine papirer igennem, og søgt overalt på nettet uden held.Nogen som kan hjælpe mig? -På forhånd tak. -
Et par spørgsmål om Berlinmuren..
Forumindlæghej..jeg skal snart op i mundtlig tysk årsprøve..vi har haft noget om berlinmuren men der er stadig noget jeg ikke forstår ved det..lidt hjælp kunne blive godt..1.hvorfor har man endelig bygget berlinmuren?2.hvorlang tid har den været der?3.hvorfor blev den revet ned igen? -
Ligning - spørgsmål - vigtigt
ForumindlægHej (: Jeg sidder her med en "ligning", hvor jeg ikke rigtig forstår. pengeudbud = m/p pengeefterspørgsel = kY-hi pengeudbud = pengeefterspørgsmål m/p = kY - hi y: indkomst i=renten k=indkomstfølsomheden (altså: hvis Y stiger med 5 er pengeefterspørgslen k*5 Nu skal renten så findes: i=... -
Opfordring: Opret et "chatrum"
ForumindlægHejsa! For tid til anden, når erobringen af Konstantinopel og eunukkers livsforhold truer med at nedbryde den sidste, gispende lyst til at læse, hopper jeg herind på sitet og læser i tråde som fx https://www.studieportalen.dk/forum/viewtopic.php?t=44569 osv.Én ting, der kan gøre studieportalen.dk... -
Er denne integral opg. løst korrekt?
ForumindlægHej, Jeg har løst denne opgave, og er meget i tvivl, om jeg har gjort det på den rigtige måde, og med de rigtige resultater. Hvis der er nogen der gider tjekke den igennem, ville jeg blive meget tilfreds - og evt. fortælle mig hvori fejlen(e) består. Og hvordan jeg skal gøre det om. Den skal ikke... -
gennemsnit...:0(
ForumindlæghejNu er jeg en af dem som er ret uheldig til eksamen.. har eksamens angst.. bange for eksamen, at lige så snart jeg kommer derind glemmer jeg alt..Ville lige høre om det er årskarakteren eller eksamenskarakteren der i vigtigst i år (2.g)Har hørt at man skal tag klassen om, hvis man har et gennem... -
Railgun projekt
ForumindlægHej jeg skal om et har uger have et fysik projekt, men der er nogle ting jeg ikke helt har styr på, så der for skriver jeg. Jeg har bestemt mig at lave en railgun ligende denne: 64.233.187.104/search bare måske lidt større. Da dey er et fysik projekt skal man jo have noget reelt fysik :P det er d... -
Studenter eksamen
ForumindlægEr der nogen som har nogle noter til: A. camus: L'étranger; V. Hugo: Les Misérables; P. Béarn: Les Enfants des Marches; N Dissing: DjenebaHåber der er nogen som kan hjælpe mig :o) -
Variabel N.. HASTER.
ForumindlægHey derude. Har fået det her som opgave : Om en variabel N oplyses, at den er omvendt proportional med kvadratet på en variabel d . a) Bestem N udtrykt ved d . Nogen bud? -
Laxdæla Saga
ForumindlægHejsa. Jeg er i vanskeligheder og håber nogen kan hjælpe mig. Jeg skal op i fuldt pensum i dansk og skal derfor eksamineres i en læst tekst også, udover den ulæste. Har langt om længe fået fat i dem alle men har nogle problemer mht den bog der hedder Laxdæla Saga. Har ringet rundt til alle mine k... -
Ligning
ForumindlægHej er der nogen der kan hjælpe mig.Hvis man nu får et spørgsmål om : Hvad er en ligning ?, hvordan skal man så definere det. -
noter i engelsk
Forumindlæghej er der nogle der har nogle noter/stile om disse to engelske tekster "Lamb to the slaugter" og "Desperatos"??? -------------------------------------------------------------------------------- -
måske et lidt dumt spørgsmål
Forumindlæghej, jeg bliver student imorgen (er vildt lykkelig) jeg har set fra de forrige år, at det skulle være en tradtion for at skrive i sine klassekameraters studenterhuer? i dette tilfælde vil jeg hører om i har nogle foreslag til hvad man kunne skrive til én man kender godt? håber på svar fra jer -
eksamen i tysk
Forumindlæghej folkens, dajeg skal op i tysk eksamen, så ville jeg høre om der nogen der kan nogle super fede vendinger på tysk: eksempelvis: - jeg vil gerne begynder med ekstemporalteksten.....- man kan konstatere, at .....- og gerne nogle eksempler med konjuktiver på forhånd tak -
"Karyatide", Benn
ForumindlægJeg skal op i tysk til studentereksamen.Jeg bøvler utrolig meget med følgende digt. Jeg ved, at det er ekspressionisme, men jeg ved virkleig ikke hvad jeg kan sige om det. Det er fra ca. 1910.Karyatide (Gottfried Benn) Entrücke dich dem Stein! ZerbirstDie Höhle, die dich knechtet! RauscheDoch in ...
